هنر ابزار ماندگاری پیام‌های انقلابی/تجلی پیوند عمیق اقوام در جشنواره موسیقی «ایثار»

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هنر ابزار ماندگاری پیام‌های انقلابی است،گفت:پیوند عمیق اقوام در جشنواره موسیقی «ایثار» تجلی می یابد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی روز سه شنبه درآیین افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهارکرد:هنرمندان رشته های مختلف باید در راستای تبیین حیات طیبه تلاش و در میدان ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان نقش آفرینی کنند.
وی افزود:شهدا در دوران حیات خود به دنیا و تمام تعلقات آن پشت پا زده و برفراز قله های فضیلت و مکارم انسانی و اخلاقی ایستاده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید برای معرفی حیات طیبه که در آن اخلاق،معنویت و پیشرفت وجود دارد، تلاش کنیم،گفت:حرکت در مسیر شهدا لازمه تبیین حیات طیبه و بیان آرمان های شهیدان است.
وی با بیان اینکه هنر،رسانه،اهل قلم و موسیقی ویژگی های حیات طیبه را بیان کند،افزود:اینها تاثیرگذار هستند و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنندتکلیف دارند مفاهیم اخلاقی را در این حوزه بیان کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت:انقلاب اسلامی برای هنر و موسیقی بسترهایی فراهم کرده که موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند همچنین هنرمندان در مسیر ایثار خدمات خوبی به نظام جمهوری اسلامی ارائه دادند.
وی با بیان این که پیوند عمیق اقوام  مختلف در ایران و خارج کشور در جشنواره موسیقی ایثار تجلی می یابد،افزود:هنرمندان و رسانه باید فضیلت ها و مکارم اخلاقی،شجاعت،دانایی و توانایی ملت را عرضه کنند و کسانی که در این حوزه گام برمی دارند رزمنده هستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:باید پیام شهدا را با هنر عرضه کرد و در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان نقش آفرین شد.
وی بیان کرد:پیامی ماندگار است که در قالب هنر بیان و مفاهیم ارزشی و اخلاقی به همراه آن ارائه شود که این مهم در موسیقی حماسی متجلی‌ است.
حجت‌الاسلام‌ شاهرخی با اشاره به نقش موسیقی حماسی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت گفت:موسیقی و سرود همواره با ایثار و مقاومت عجین بوده و با شورآفرینی و ایجاد روحیه سلحشوری و مقاومت در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده است.
وی،سرودهای حماسی را به عنوان نماد هنر مقاومت در جنگ تحمیلی دانست و گفت:این موسیقی‌های وزین و ترانه‌های دلنشین که ریشه در فرهنگ و غیرت ملی مردم ایران و لرستان دارد به سرعت با استقبال رزمندگان مواجه شد و با آن تاثیر خاص خود، هزاران نفر از جوانان این مرزوبوم را روانه جبهه‌ها کرد.
حجت‌الاسلام شاهرخی تصریح کرد:در این مقطع از تاریخ که دشمن با بهره‌گیری از ابزار رسانه و هنر تلاش می‌کند ذائقه جوانان را تغییر و به سمت و سوی مقاصد شیطانی خود هدایت کند موسیقی و سرودهای فاخر حماسی و انقلابی می‌تواند به عنوان سپر و پدافند جمهوری اسلامی عمل کرده که وظیفه حمایت از تولیدات موسیقایی حماسی بر دوش متولیان هنر و رسانه است.

انتهای پیام/