هنر هنرمندان حوزه مقاومت نشات گرفته از غیرت و فداکاری است

استاندار لرستان با بیان اینکه در هنر مقاومت،اصالت،
توان و شناسنامه اهمیت دارد،گفت:هنرمندانی حوزه مقاومت هنرشان نشات گرفته از غیرت،ازخودگذشتی و فداکاری است.

به گزارش همای سعادت،فرهاد زیویار، در اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار با عنوان نوای مهر در خرم آباد، با گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت:هر چیزی برای انسان مراتبی دارد که می تواند در وضعیت متعالی قرار گیرد و جنبه انسانی آن پر رنگ شود و هم می تواند در سراشیبی انسان قرار گیرد و فاخر بودن، ماندگار بودن و ماندگار کردن خود را به پایین ترین سطح بکشاند یکی از این ابزاها هنر موسیقی است که اصلی ترین کاربرد آن ارتباط و تعامل با مخاطب است.

وی افزود:موسیقی و هنر یک امکان و ابزار است و هر میزان که این ابزار با  فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار انسان همراه باشد ربطه آن متفاوت می شود.

وی با یان اینکه موسیقی و هنر یک پیوست است و جهت آن از خودش کم اهمیت تر نیست جهت آن رتبه آن را نشان می دهد،گفت:تا زمانی که گوش و حس شنوایی وجود دارد و حواس چندگانه باشد موسیقی و هنر را نمی شود از بشر جدا کرد.

زیویار با بیان اینکه هنر و موسیقی پیوست های جدانشدنی از انسان هستند،عنوان کرد:به همان اندازه که هنر و موسیقی مهم است پیوست آن نیز اهمیت دارد چون ابزار امکان ها به خودی خود نمی توانند معنا کننده باشد.

وی با بیان اینکه در هنر صورت،محتوا، قالب و جامع بودن در نظام واحد مهم است،ادامه داد:اما ریشه و معناهای بکار گرفتن هنر مهم است، محتوای هنر چیزی فراتر از این صورت ظاهری است.

استاندار لرستان بیان کرد:اگر هنر به هویت و به ریشه تاریخی جامعه توجه نداشته باشد ممکن است در سقوط جامعه اثر داشته باشد و اگر با هویت،تاریخ و با سرمایه های کشورنتوانند ارتباط برقرار کنند جنبه های منفی پررنگ است و برای خلق کننده و ابراز کننده هنر اثرات منفی در پی دارد.

زیویار با بیان اینکه مبنای هنر باید با از خودگذشتی و ایثار همراه باشد و باید به ریشه مبنا و چشم انداز هنر توجه داشت،گفت:سرچشمه و تاریخ هنر برای تاریخ سازی و هویت سازی می تواند نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنر با متعلقات آن مهم است،گفت:در هنر مقاومت، اصالت، توان، شناسنامه اهمیت دارد و سرچشمه تاریخ مورد نظر است و حقیقت و خوبی ها،ازخودگذشتی ها و فداکاری ها اهمیت پیدا می کند.

استاندار لرستان بیان کرد:هنرمندانی حوزه مقاومت نقش آفرینی کردند هنرشان نشات گرفته از غیرت،از خودگذشتی و فداکاری برای دیگری است.
 
انتهای پیام/