ورود نیروهای مسلح در کنترل بیماری کرونا ، جو روانی جامعه را آرامتر کرد / اصحاب رسانه سربازان گمنام مقابله با کرونا 

مسئول قرارگاه زیستی بهداشتی امام رضا (ع)نیروهای مسلح لرستان ،گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ، نیروهای مسلح همواره در کنار مردم و در ایجاد آرامش در جامعه سهیم بوده اند.

 

به گزارش همای سعادت ، سرهنگ مصطفی امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، به برخورد ناشایست نیروهای مسلح با مردم در کشورهای غربی اشاره کرد و اظهار داشت : در ایران ، شان و کرامت مردم به عنوان یک اصل توسط نیروهای مسلح ، حفظ می شود و با شیوع ویروس کرونا در ایران ، همواره در کنار مردم بوده اند و مردم ثمره این مجاهدت هارا می بینند.

 

وی به اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: بیمارستان بقیه الله، ده ها هزار تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی اختصاص داده و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را نیز راه اندازی کرده ایم و در سطح سپاه ، سردار سلامی ، به طور روزانه پای کار بوده است.

 

سرهنگ امیری ،گفت: قرارگاه را از همان روزهای اولِ شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل دادیم و تا کنون هیچ مورد فوتی در سطح نیروهای مسلح نداشته ایم.

 

وی ،با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید و پیشرفتهای علمی و تحقیقاتی نیروهای مسلح ، اظهار داشت: دستگاه کرونایاب که تا شعاع ۵۰۰ متری قابلیت تشخیص دارد توسط بسیج تهیه شد و هم اکنون در سایر کشورها با کشورمان برای دریافت این دستگاه رایزنی میکنند.

 

مسئول قرارگاه زیستی بهداشتی امام رضا، تصریح کرد : سپاه لرستان در گندزدایی اماکن عمومی و روستاها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری میکند و لشکر ۸۴ نیز با تشکیل قرارگاه زیستی به گندزدایی پادگانها و اماکن عمومی می پردازد ، همچنین با تشکیل تیم های پزشکی و انجام غربالگری در کنار دانشگاه علوم پزشکی است.

 

وی، به ۲۹ فروردین روز ارتش اشاره کرد و گفت: امسال رژه نیروهای ارتشی به صورت رژه خدمت انجام گرفت و اکثر شهرهای استان را گندزدایی کردند.

 

سرهنگ امیری، راه اندازی کارگاه تولید روزانه ۲ هزار ماسک، غربالگری بیش از ۸۰ هزار نفر ، بومی سازی ، طرح فاصله گذاری اجتماعی و گروههای انتظامی را از دیگر اقدامات ارتش و نیروی انتظامی عنوان کرد.

 

وی، همچنین به اقدامات سپاه لرستان اشاره کرد و بیان اینکه قرارگاه زیستی به ریاست استاندار تشکیل شده و سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان نیز حضور مستمر داشته است، اظهار داشت : ایجاد نقاهتگاه ۷۶ تخت خوابی که قابلیت ارتقاء به ۱۲۰ تخت را نیز دارد ، اقدامات موثر گروه ۲۴ بعثتِ بروجرد از همان روزهای اول ، تشکیل تیم های جهادی بسیج طلاب ، تشکیل ۱۸ تیم غسال توسط بسیج طلاب که کاری مجاهدانه و خداپسندانه است و همکاری ۵۵۸ تیم از بسیجیان با دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات سپاه عنوان بوده است.

 

این مسئول در ادامه با تشکر از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اخبار کرونا ، آنها را سربازان گمنام مقابله با ویروس کرونا نامید و افزود : در فضای مجازی نیز ۵ هزار و ۹۸۵ مورد انعکاس خبری داشته ایم و همچنین بسیج جامعه پزشکی از طرف بهداری سپاه نیز به کمک بیمارستانهای استان آمده اند.

 

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه تا کنون ۱۳۲ هزار و ۴۴۰ نفر از خدمات پزشکی ما استفاده کرده اند، اضافه کرد : ۶۳ نفر روز پزشک متخصص ، ۴۲۱ نفر روز پزشک عمومی، ۵۷۵ نفر روز بهداشت کار و ۲ هزار ۴۲۴ نفر روز از سایر تخصص ها نیز به کمک دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانها شتافته اند.

وی ،ادامه داد : راه اندازی ۶۲ کارگاه تولید ماسک و توزیع ۲۶۲ هزار و ۲۶۳ دستکش در بین مردم اقشار آسیب پذیر نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط سپاه است.

 

شناسایی افراد بی بضاعت و رفع نیازمندی آنها توسط پیک های موتوری به طور شبانه روز ، توزیع میلیونها بسته معیشتی در بین خانواده های بی بضاعت در قالب قرارگاه مشارکتهای مردمی و با همکاری نهادهای حمایتی نیز از دیگر اقدامات سپاه بود که سرهنگ امیری به آنها اشاره کرد.

 

مسئول قرارگاه زیستی بهداشتی امام رضا در پایان تصریح کرد : سپاه لرستان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، پویش طرح مومنانه را راه اندازی کرده است و تا ریشه کنی ویروس کرونا، توزیع بسته های معیشتی در بین مردم ادامه خواهد داشت.