پارسیلون نماد صنعت فاخر استان لرستان بوده و اکنون نماد شکست استان است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی،گفت :پارسیلون نمادصنعت فاخر استان لرستان بوده و اکنون نماد شکست صنعت استان است که باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش همای سعادت ،جلسه مجمع نمایندگان استان لرستان ،جمعه ۷ شهریور ماه۹۹ با حضور استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه برگزار شد‌.

دکترمهردادویسکرمی در این جلسه اظهار داشت :همانطور که لایحه محوری در مجلس بهتر از طرح محوری است ، راه درست برای حل مشکلات استان این است که مسئولین استانی، نمایندگان مردم را محرم و امین بدانند و مشکلات را صادقانه با نمایندگان در میان بگذارند و از آنها کمک بخواهند.

وی افزود :علاوه بر تکمیل پروژه هایی که طرح آمده ما باید حداقل یک پروژه بزرگ دیگر برای خرم‌آباد و چگنی تعریف کنیم تا برای آینده افق روشنی داشته باشیم.

ویسکرمی ،تصریح کرد :برای شهرستان چگنی سهم چندانی در پروژه های پیشنهادی به جز شرکت فولاد صدر در نظر گرفته نشده است که باید یک طرح مهم و خوب برای شهرستان چگنی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد :جلسه معاون اقتصادی استاندار با سرمایه گذار هتل صخره‌ای به نتیجه ایی نرسید ،باید جلسه ایی با حضور شخص استاندار ، سرمایه گذار محترم و بنده برای حل این مشکل برگزار شود.

ویسکرمی بیان کرد :اگر جلسات مجمع_نمایندگان برگزار نشود و ما نمایندگان با مسئولان همدل نباشیم ، مشکلاتی مانند آب لرستان که در سال_۹۰ (۹۰۷میلیون مترمکعب) تصویب شده بود و در سال ۹۸ به (۶۷۷میلیون مترمکعب) کاهش پیدا کرده است اتفاق می افتاد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی عنوان کرد :عجیب است با توجه به سیل سال ۹۷ میزان تخصیص آب ما افزایش پیدا نکرده است که هیچ کمتر شده است باید با کار کارشناسی آن را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد :استاندار محترم مانند دیگر استانداران قبلی در اواخر خدمت خود خوب است یک یادگار به جای بگذارد که پیشنهاد بنده این است که گلوگاه خیابان انقلاب (بعد از پل پیروزی) را به صورت کامل به خیابان انقلاب متصل سازد که کار دشواری نیست.

ویسکرمی در ادامه اظهار داشت :در جهت صنعتی شدن استان باید به فکر دفع پسماندهای صنعتی استان باشیم که حتما باید جوانب زیست محیطی آنرا درنظر گرفت و مسائل مختلف رعایت شود و به دور از جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای بایستی فکر اساسی به حال این امر کنیم.البته شرط اساسی این است از ورود پسماندهای سایر استان‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این شایعه که بعضی‌ها تبلیغ میکنند لرستان قرار است به مرکز دفع پسماندهای صنعتی سایر استان‌‌ها معرفی شود را رد کنیم و اعلام کنیم که این خبر صحت ندارد و کسی جرات این کار را ندارد،گفت : اما ما جزو معدود استانها هستیم که تکلیف پسماند صنعتیمان روشن نیست و برخی واحدهای تولیدی به همین دلیل تعطیل شده اند.

وی بابیان اینکه شیلات سپیددشت باید حمایت شود،افزود: این پروژه باید طبق ماده۲۷ به سرمایه گذار واگذار شود و طی یکی دو سال آینده شاهد شکوفایی این صنعت مهم پرورش آب زیان و رونق کشاورزی سپیددشت باشیم.

ویسکرمی در خصوص پروژه راه‌آهن درود _ خرم آباد _ اندیمشک گفت “بایستی به صورت نقطه زن پی گیری کنیم ومانند مشکل بیمارستان مهرگان با بانک ملت که برطرف شد و بقیه طرح‌های نیمه تمام و غیر فعال استان را با موفقیت فعال کنیم و به پایان برسانیم.

وی در خصوص کارخانه‌سیمان،عنوان کرد :این پروژه قربانی و دچار مشکلاتی مابین مدیرعامل و شریک خود شده است و ای کاش زودتر از این فکری به حال این کار می شد که انشالله با همکاری جناب محمودوند و استاندار محترم فکری اساسی برای آن خواهیم کرد.
انتهای پیام/