مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان خبر داد؛

پایان امسال؛آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا مجوزهای کاغذی

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان گفت:همه مجوزهای کاغذی تا پایان امسال به حکم قانون باید به شناسه یکتا تبدیل شوند.

به گزارش همای سعادت،علی محمدی، سیزدهم‌ دی‌ماه در نشست تبیین درگاه ملی مجوزها با خبرنگاران اظهار داشت:در راستای تسریع در صدور مجوزها و بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی در کشور، ایجاد فرآیند الکترونیکی صدور مجوزها به دستور رئیس جمهور انجام شده و از اولویت ‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: درگاه ملی مجوزها به آدرس اینترنتی mojavez.ir از ابتدای سال ۱۴۰۱ به عنوان یک بستر اینترنتی اغاز به کار کرده، و در حال حاضر تنها مرجع رسمی صدور و تعیین شرایط مجوزها است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان گفت:شناسه یکتا (QRcode) همان مجوز کسب و کار است و صدور مجوز کاغذی توسط هر دستگاهی ممنوع است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان ادامه داد: بر این اساس، بدون اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی و کاغذی موجود، امکان ثبت درخواست تمدید، اصلاح و توسعه میسر نیست؛ بنابراین لازم است همه فعالان اقتصادی برای دریافت شناسه یکتای مجوز اقدام کنند.

محمدی، شفاف‌سازی و سهل کردن شرایط نظیر مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوزهای کسب و کارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز متناسب با نوع فعالیت، ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت آنان به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز،پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه، صرفه‌جویی در هزینه و زمان متقاضیان، جلوگیری از سردرگمی و مراجعه حضوری متقاضیان به دستگاه‌های اجرایی را از جمله مزیت‌های درگاه ملی مجوزها برشمرد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان یادآور شد:مطالبه شرط،مدرک یا هزینه ای بیشتر از آنچه در درگاه ملی مجوز اعلام شده و مطالبه مجوز کاغذی از فردی که شناسه یکتا داشته و نام وی در بانک اطلاعات کسب و کارها می باشد، مصداق جرم است و حداقل ۶ ماه حبس دارد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند شکایت خود را به‌ صورت الکترونیک در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند،اضافه کرد:در همین راستا سال جاری شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد به عنوان شعبه ویژه رسیدگی جهت پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها تعیین شده است.

انتهای پیام/