مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران‌ مطرح کرد؛

پایداری شبکه ارتباطی مخابرات مناطق سراسر کشور در پی بارندگی‌های اخیر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به بارش‌های سیل‌آسای روزهای اخیر و هشدارهای هواشناسی،گفت: شبکه ارتباطی مخابرات در مناطق سیل‌زده کشور، پایدار و با هماهنگی بین بخش‌های فنی و پشتیبانی، ارتباطات ثابت، دیتا و سیار، به‌صورت عادی برقرار است.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی، حامد شیخ‌پور با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار قرمز هواشناسی در بعضی از نقاط کشور و تلاش شبانه‌روزی همکاران، با اعمال تمهیدات لازم برای رفع اختلال در برخی مناطق کشور تیم‌های فنی، پشتیبانی و نگهداری مخابرات در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: با توجه به وقوع سیلاب‌های متعدد در مناطق مختلف کشور در روزهای اخیر و وارد شدن آسیب‌هایی به برخی از خطوط ارتباطی یا قطع برق در برخی از مناطق، با تلاش کارکنان شرکت مخابرات در مناطق مختلف کشور، ارتباطات در وضعیت پایدار است.

شیخ‌پور با اشاره به گزارش معاونت شبکه شرکت مخابرات ایران در زمینه وضعیت ارتباطی این مناطق، گفت:تمامی نقاط متأثر از سیل‌های اخیر در مناطق مخابراتی، در حال حاضر نرمال است و تنها چند نقطه روستایی در منطقه سیستان و بلوچستان باقی مانده که اقدامات لازم به منظور رفع کامل مشکلات در حال پیگیری است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و بوشهر در برخی نقاط با قطعی‌های چندساعته مواجه بوده‌ایم،گفت:این قطعی‌ها با همت و اقدامات همکاران مخابرات، در حداقل زمان برطرف شد.

وی ادامه داد:با توجه به ضرورت پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحرانی و با در نظر گرفتن مسیرهای جایگزین در زمان‌های بحرانی، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این حوزه، وضعیت ارتباطات مخابراتی این مناطق پایدار است.

شیخ‌پور افزود: استقرار تیم‌های فنی برای رفع خرابی احتمالی شبکه فیبر نوری و انتقال، با توجه به فاصله جغرافیایی شهر‌های استان به‌منظور واکنش سریع و بهنگام، تأمین و آماده سازی دیزل‌ژنراتور‌های سیار و موتور‌های برق با هدف استمرار فعالیت مراکز و سایت‌های اپراتور‌های همراه در شرایط قطعی برق و تأمین پمپ‌های تخلیه آب در مواقع ضروری نیز از جمله فعالیت‌هایی است که ستاد بحران شرکت مخابرات ایران، آن را در مناطق سیل‌زده پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/