پرداخت ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی / ۲۲ خدمت در مراکز مثبت زندگی ارائه می شود

حسینی با بیان اینکه هدف اصلی سازمان بهزیستی تلاش برای حفظ کیان خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر است،گفت: در این راستا ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش اختصاصی همای سعادت آنلاین، مهندس حسینی رئیس اداره بهزیستی چگنی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سال تأسیس سازمان بهزیستی، با ارزش دانستن جایگاه خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: هر سال ۲۵ تا ۳۱ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است و اگر ملاک این نامگذاری را میزان اهمیت و تقدس آن در جامعه بدانیم بی تردید از آنجا که بهزیستی وظیفه خدمت رسانی به محروم ترین اقشار جامعه را بر عهده دارد یکی از مهم ترین و‌ مقدس ترین نهادهای موجود در نظام جمهوری اسلامی است.

وی به فلسفه وجودی و تشکیل سازمان بهزیستی اشاره و تصریح کرد: مطابق اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی سازمان بهزیستی برای خدمت و کمک به اقشار محروم که بنا به دلایلی از جمله محیطی، اجتماعی،اقتصادی، ارثی و داشتن مشکلات جسمی، روانی و روحی دچار مریضی و عدم تعادل شده اند و به بدون کمک قادر به زندگی نیستند کمک کند.

حسینی، به تعداد پرونده توانبخشی موجود در این شهرستان پرداخت و افزود:تعداد هزار و ۴۷۴ پرونده توانبخشی مربوط به امور اجتماعی،دو قلوهای نیازمند،حق پرستاری و اعصاب و روان در اداره بهزیستی چگنی وجود دارد که با توجه به رسالتی که بر دوش ما گذاشته شده است در تلاش برای خدمات رسانی شبانه روزی به این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه مددجویان در این شرایط اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند خاطر نشان کرد:در این مدت ۸۸۴ مورد کمک بلاعوض با مبلغ تقریبی ۲۲ میلیارد ریال در قالب های ودیعه مسکن،خرید جهیزیه مناسب سازی خودرو و مسکن، ایاب و ذهاب، هزینه تحصیلی، تهیه پروتز، پیراپزشکی، سرمایه کار و یاری برگ اعتیاد پرداخت شده است.

این مقام مسئول به ضمن پرداختن به آسیب های اجتماعی و اعلام اینکه مردم می توانند مشکلات اجتماعی را با خط تماس شماره ۱۲۳ با کارشناسان این اداره در میان بگذارند اضافه کرد:مردم می توانند مشکلات کودک آزاری همسر آزاری، اقدام به خودکشی، طلاق زوجین و زنان بد سرپرست را با این تلفن اعلام کنند تا کارشناسان اورژانس اجتماعی در کوتاهترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و تمام وقت در خدمت همشهریان عزیز هستند.

وی در ادامه با توجه به نارسایی های اجتماعی موجود و فراگیر در جامعه افزود:خط ملی ۰۹۶۲۸ مربوط اعتیاد بوده که از ساعت هشت صبح تا هست شب جوابگوی مردم در زمینه های پیشگیری،درمان و معرفی به مراکز معتبر ترک اعتیاد می باشد.

حسینی یادآور شد:در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و نیز قانون حمایت از خانواده ها و جوانی جمعیت کلیه خانواده های دارای سه قلو و بالاتر بدون در نظر گرفتن دهک های درآمدی و خانواده های دارای دو قلو از دهک یک تا هفت تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند که در حال حاضر خانواده ی دارای این شرایط جهت پوشش در شهرستان چگنی نداریم.

رئیس اداره بهزیستی چگنی گفت:با هدف نزدیکی بهزیستی به خانواده ها و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به آنها سه مرکز مثبت زندگی در چگنی(بخش ویسیان و سراب دوره) افتتاح شده است که در این مراکز حدود ۲۲ نوع خدمت به خانواده ها ارائه می شود

حسینی به تعداد مراکز ترک اعتیاد فعال در چگنی اشاره و اظهار داشت:بر اساس قانون به هر منطقه دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت مجوز احداث کمپ داده می شود که در شهرستان چگنی با توجه به مشکلات موجود در حال حاضر یک کمپ محوز دار در بخش ویسیان،چنار و تشکن فعال و مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد:در سال ۱۴۰۰ در کمپ جوانی ۲۲۶ نفر پذیرش داشته ایم اما کمپ سفید کوه بعلت مناسب نبودن جا و جابه‌جایی فعال نبودن که در سال آتی با فراهم کردن شرایط و تآئید کارشناسان فعالیت خود را مجدد از سر گرفته است.

وی به فعالیت ها و خدمات ارائه شده در راستای اشتغالزایی مددجویان اشاره و افزود:به ۶۴ نفر از مددجویان مبلغی نزدیک به ۳۲میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

حسینی گفت: توزیع لوازم توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، باتری سمعک، تخت معلولین، عصای سفید، توالت فرنگ، ایزولایف و وسایل مورد نیاز دیگر بصورت مرتب انجام شده که در این زمینه مشکلی نداشته ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:طرح توانبخشی مبتنی بر CBR با ۱۴ توانیار محلی و یک میانی برای معرفی افراد در روستاهای دور افتاده در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

خبر؛یاسر نظری چگنی

انتهای پیام/