پروژه راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های بزرگ، پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی،گفت: پروژه راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های بزرگ، پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،«خیرالله خادمی»، امروز(۱۲تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۲۷ میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن است، افزود: بخشی از مطالبات پیمانکار و تملک اراضی مردم در پروژه راه آهن در حال پرداخت است و با تخصیص اولیه عملا تخصیص ۱۰۰ درصدی صورت گرفت هاست.

وی ،با بیان اینکه پروژه راه آهن جزء پروژه های مشارکتی قرار داده شده است ،افزود: امسال و با دستور وزیر راه و شهرسازی از محل اوراق مشارکت به این طرح کمک خواهیم کردو ۱۲۰ میلیارد تومان در کنار بودجه برای این پروژه پیشنهاد شده است.

خادمی ، در ادامه با بیان اینکه آزاد راه خرم آباد – اراک جزء پروژه های قابل بهره برداری در سال ۹۹ است، اظهار داشت: این پروژه حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ۱۸ درصد باقی مانده آسفالت است و هفته گذشته دو هزار تن قیر برای این پروژه خریداری شده و دستور داده شده است که دو هزار تن قیر دیگر برای این پروژه خریداری شود.

خادمی با اشاره به افزایش اعتبار این پروژه، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد ردیفی که به ما اختصاص یافته که حدود ۶۰ میلیارد تومان است، به ما پرداخت شده است.