پروژه های راهداری لرستان در شهرستان چگنی به بهره برداری رسید

در پنجمین روز از هفته دولت ۲۶ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای شریانی، اصلی و روستایی شهرستان چگنی افتتاح شد

به گزارش همای سعادت ، سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان در آیین افتتاح این پروژه ها که با حضور معاون حمل و نقل راهداری لرستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان محلی شهرشتان چگنی در محور روستایی شرف بستانرود برگزار گردید، با اشاره به خدمات راهداران گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان پای کار است و علیرغم اینکه تمام مشکلات حوزه راهها پس از سیل های سال ۹۸ به این اداره کل محول شده، انصافا بدون ادعا در حال خدمت هستند، ارادت ویژه ای به راهداران دارم چون از نزدیک شاهد دغدغه و زحمتاتشان بوده ام و به آنها خداقوت می گویم.

وی افزود: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات توازن بدون هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و به صورت متمرکز صورت می گیرد ضروری است دستگاه های اجرایی نسبت به پیگیری بازنگری شاخص های توازن در وزارتخانه های متبوع اقدام کنند.

ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی هم در این مراسم با قدردانی از خدمات راهداری لرستان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد زیرساخت های جاده ای چگنی در سیل های ۹۸ تخریب شده است باید اعتبارات ویژه ای در این حوزه به راهداری استان اختصاص یابد و شاخص های توازن منطقه ای نیز تغییر نماید.

خزایی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان هم گفت: این پروژه در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان به صورت مشارکتی انجام شد که با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود هزینه های اجرا به حداقل کاهش یافت.

?وی افزود: محور شرف بستانرود از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و درصورت بهره برداری از پل حاتم وند جزو محورهای اصلی و تسهیل گر ارتباط بین بخشی خواهد بود و در کاهش گره ترافیکی مرکز استان نیز نقش موثری خواهد داشت.

?
پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی شرف بستانرود شهرستان چگنی به طول ۵.۲ کیلومتر در قالب طرح سراسری ابرار با مشارکت شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

علاوه بر این ۲۱ کیلومتر روکش آسفالت نیز در محورهای شریانی، اصلی و روستایی با اعتباری بیش از ۹ میلیارد تومان در هفته دولت تقدیم مردم شریف شهرستان چگنی شده است.

همچنین پروژه بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی پاهلت نیز در قالب طرح ابرار به زودی به بهره برداری می رسد و با توجه به حساسیت شهرستان چگنی در حوزه ایمنی و راهداری نسبت به تسریع در سایر پروژه های این شهرستان اهتمام ویژه ای وجود دارد‌.
انتهای پیام/