پویش ملی “من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من” آغاز به‌کار کرد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از آغاز به‌کار پویش ملی “من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من” در ادامه پویش ملی طرح آجر به آجر و با هدف جذب مشارکت حداکثری بانوان در احداث مدارس در مناطق محروم، خبر داد.

به گزارش همای ُسعادت ،امیر غفوری‌نژاد ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های نوسازی مدارس لرستان، اظهار داشت: در طرح آجر به آجر خوش‌بختانه شاهد حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز بوده‌ایم به نحوی که از لحاظ ریالی و میزان مشارکت مردم ( بیش از ۱۱ هزار شرکت کننده ) ، جزء استان‌های برتر کشور بودیم و این نشان دهنده دغدغه مردم هم استانی در ایجاد فضاهای آموزشی ایمن برای فرزندان همین دیار است.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته، ۴۲ مدرسه را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم و بیش از ۳۰۰ کلاس درس را نیز با مشارکت خیرین در استان لرستان در دست اجرا داریم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای گام دوم طرح آجر به آجر پی‌گیر مشارکت حداکثری بانوان هستیم، ادامه داد: در واقع حضور بانوان، حضور مادران نسل‌های آینده خواهد بود و ما علاوه بر مشارکت این عزیزان در ساخت مدارس جدید، به ایجاد فرهنگ وقف و صیانت و نگهداری از مدارس نیز کمک شایانی خواهیم کرد.

غفوری‌نژاد خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه هم اکنون تعداد قابل توجهی از خیرین مدرسه‌ساز را بانوان تشکیل می‌دهند و حضور پررنگ‌تر این عزیزان بیش از هر چیز سبب نهادینه شدن فرهنگ وقف در سیستم آموزشی کشور خواهد شد.

گفتنی است ،این جلسه ای برای تبیین اهداف پویش ملی من مادرم ، بچه های ایران فرزندان من ، با حضور خانم پرویز پور مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، طهماسبی معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان ، رضائیان معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس ، خرم آبادی معاون مشارکتهای مردمی و مسئولین امور بانوان آموزش و پرورش های مناطق استان ، برگزار شد.

انتهای پیام/