پویش پیاده‌روی «سلامتی را قدم بزن» در خرم‌آباد برگزار شد+تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت،همایش پیاده روی با شعار پویش «سلامتی را قدم بزن»، با حضور اقشار مختلف در پارک کیو خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت،صبح روز پنجشنبه،۱۴ اردیبهشت ماه همایش پیاده روی با پویش سلامتی را قدم بزن یادواره شش هزار و ۴۵۶ شهید استان، در هفته سلامت با حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی،مرکز بهداشت خرم آباد،جمعیت هلال احمر، شهرداری،آتش نشانی،سازمان فوریت های پزشکی آموزش و پرورش،هیات ورزشهای همگانی لرستان و عموم مردم در حوالی دریاچه کیو برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت خرم آباد،از برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان ادارات و عموم مردم به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت در این پویش خبر داد.

دکتر الهام نوری زاده ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت،این هفته را فرصتی برای بازنگری در سبک زندگی فردی از قبیل توجه به تغذیه سالم و ورزش دانست و گفت:به منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان و به بهانه هفته ملی سلامت،همایش پیاده روی و میز خدمت سلامت به همت واحد آموزش و ارتقای سلامت،برپا شد.

وی،هدف از این اقدام را، آشنایی و افزایش آگاهی نسبت به بیماریهای غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و خودمراقبتی افراد در برابر آن دانست وافزود: در میز خدمت سلامت مرکز بهداشت خدمات سلامت‌ محور شامل؛ ویزیت پزشک عمومی،غربالگری قند خون،سنجش قد و وزن و مشاوره تغذیه و سلامت روان،سنجش فشار خون انجام شد.

وی همچنین بیان کرد:هفته ملی سلامت،نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه تعیین شده است که با توجه به افزایش بیماریهای غیر واگیر از جمله دیابت فشارخون و بیماریهای قلبی و عروقی ،کوتاه شدن عمر مفید افراد ، سبک زندگی بی‌حرکت و تغییر الگوهای رژیم غذایی نامناسب ضرورت آموزش سبک زندگی سالم دیده می شود.

سرپرست مرکز بهداشت افزود:در این پویش علاوه بر ارائه خدمات سلامت محور میزهای خدمت مشاوره با حضور کارشناسان تغذیه،سلامت روان و بانوان حوزه علمیه به شرکت کنندگان ارائه خدمت دادند.

برگزاری مسابقه‌ نقاشی برای کودکان، اجرای مسابقه لیوان چینی و مسابقه سلامت و اهدا جوایز به دانش آموزان و کودکان،رابطبن نمونه ادارات، سفیران سلامت و شرکت کنندگان در مسابقات انجام شد.

در حاشیه این همایش از کارکنان مرکز بهداشت در راستای برنامه فرزند آوری و جوانی جمعیت با اهدا لوح سپاس و تقدیم هدایایی، تقدیر شد.

گفتنی است،بعد از مراسم پیاده روی عمومی از شرکت کنندگان با صبحانه گرم و سالم توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) پذیرایی بعمل آمد.

انتهای پیام/