مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد؛

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ایستگاه پمپاژ «دشت جایدر» پلدختر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ایستگاه پمپاژ «دشت جایدر» شهرستان پلدختر خبر داد.

، داریوش حسن‌نژاد امروز شنبه در بازدید از این پروژه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی افزود: در این راستا پروژه انتقال آب «دشت جایدر» شهرستان پلدختر باهدف تأمین آب هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه با طول ۹ هزار و ۷۳۰ متر در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان،گفت: ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری زهکشی «دشت جایدر» دارای هفت الکتروپمپ هر کدام به قدرت ۳۵۵ کیلووات بوده و ظرفیت خط انتقال آن ۲۹۵۰ لیتر بر ثانیه است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن موردنیاز است.

وی تصریح کرد: در بخش ایستگاه‌های پمپاژ، این شرکت توانسته است با اقدامات و پیگیری‌های مستمر، گام‌های مؤثری را برداشته به‌طوری‌که در حوزه اجرایی، ایستگاه‌های پمپاژ «جایدر»، «واشیان» و «چم مهر» در شهرستان پلدختر، ایستگاه پمپاژ «فیض‌آباد» الشتر و ایستگاه پمپاژ «نیله» خرم‌آباد، در دست‌ساخت و اجرا هستند.

انتهای پیام/