پیمان شانگهای و بریکس عزت ایران را به نمایش گذاشت

وزیر ارشاد اسلامی،گفت:دولت سیزدهم با پیوست به پیمان های شانگهای و بریکس،اقتدار و موفقیت روابط خارجی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

به گزارش همای سعادت،محمدمهدی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد،اظهار داشت:دولت سیزدهم در بخش های مختلف عمرانی،اقتصادی،فرهنگی و سیاست خارجی گام های بزرگی برداشت و در حالیکه عده ای ادعا داشتند زبان دنیا را بلد و همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند،اما دولت فعلی،عزت دنیا را در دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب،عزت ایران را نمی خواهند،افزود:دولت انقلابی در دوستی با همسایگان و پیوستن به پیمان بزرگ “شانگهای” و “بریکس” موفقیت های بزرگی کسب کرد،چراکه در بریکس کشورهایی مانند هند،روسیه چین برزیل و آفریقای جنوبی حضور دارند که اقتصاد آنها رو به رشد و مهمترین سیاست آنها دلار زدایی است.

وی ادامه داد:فعالیت دولت انقلابی وقتی آغاز شد که کشور دچار کرونا،در حالت تعطیل و فعالیت های مختلف تحت الشعاع آن قرار گرفته بود،دولت انقلابی در همان ماه های اول اقدام کرد و وقتی کرونا را در کشور پایان داد آمار فوتی کشورهای غربی و اروپایی سه رقمی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است،البته شاید به دلیل حجم مشکلات و میراث گذشته،شهد شیرین خدمت هنوز در کام مردم حس نشده ولی گام های اساسی برداشته شده و دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.

اسماعیلی،همچنین با اشاره به ولایتمداری مردم لرستان گفت:این استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل الله بود و مردم عشق ائمه را نسل به نسل منتقل کردند و در انقلاب اسلامی حضوری نورانی داشتند که بزرگانی مانند آیت الله بروجردی،آیت الله کمالوند و شهدای عالی مقام استان از افتخارات کشور هستند.

وی تصریح کرد:اینها مهمترین مولفه هویت فرهنگی ما هستند،چراکه راز ماندگار نهضت و انقلاب در محبت بی دریغ مردم نسبت به خاندان آل الله بوده و لرستان پیشتاز این حرکت است.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نامها را ماندگار می کند، ادامه داد:دولت و رییس جمهور انقلابی در عرصه های مختلف آزمون پس داده و امروز مسوولیت دولت انقلابی را بر عهده گرفته و برای اعتلای کشور تلاش می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پرورش استعدادهای لرستان گفت: سند مهندسی فرهنگی استان آماده است و از همه فعالان فرهنگی دینی رسانه می خواهیم، اثر ارائه دهند چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه جانبه است.

انتهای پیام/