معاون سپاه لرستان مطرح کرد؛

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت تا پایان اسفند امسال خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از فارس،محمد محمودوند، ضمن تبریک روز درختکاری و با اشاره به طرح کاشت یک‌میلیارد درخت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که درختان بومی و مثمر را در هر منطقه و اقلیم کشت کنیم، اظهار داشت:‌ به موضوع درخت و درختکاری در قرآن و روایات تاکید بسیار شده که علت این تاکید منفعت فردی، اجتماعی و زیست محیطی دارد به ویژه امروزه که تخریب و آسیب به محیط زیست را بیشتر شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به تفاهم منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور و ستاد کل به مناسبت پویش ملی کاشت نهال در کشور بنا است ۵۰۰ هزار اصله درخت مثمر، غیر مثمر و بومی در سطح استان تا پایان اسفند ماه کاشته شود که تا امروز ۷۰ هزار اصله نهال کاشته شده‌است.

محمودوند با اشاره به اینکه امروز همه اقشار مختلف بسیج و سپاه مشغول کاشت درخت هستند، تصریح کرد: کاشت درخت باید فرهنگ‌سازی شود چرا که محیط زیست یک سرمایه برای ما و آیندگان است.

وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که نهال به صورت عمومی ارائه شود،افزود: بیش از ۲ میلیون نهال در استان موجود است که مردم می‌توانند با مراجعه، به صورت عمومی کشت نهال را انجام دهند و در این طرح سهیم باشند.

انتهای پیام/