همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در لرستان

به مناسبت هشتم اسفند روز پویش سراسری کاشت نهال در کشور، ۵۰۰ هزار اصله نهال در لرستان کاشته می‌شود.

به گزارش همای سعادت، همزمان با سراسر کشور، پویش درختکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه استان در کمربند سبز شرق خرم آباد برگزار شد.

در این راستا، حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: بنا به تفاهم نامه منعقده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان بسیج مستضعفین در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر “هر ایرانی، سه نهال” هشتم اسفندماه به صورت سراسری و برنامه ملی با حضور بسیج سازندگی سپاه، هلال احمر، یگان حفاظت استان و… کمربند سبز خرم آباد درختکاری شد.

وی اظهار کرد: در کل سهم لرستان از این تفاهم نامه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال است که با جدیت تمام و با توکل بر خدا این مهم را با همکاری بسیج سازندگی سپاه اجرا خواهیم کرد.

در ادامه، سرهنگ احسان جهانبخش، مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان از کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان خبر داد.

وی افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سهمیه استان لرستان ۳۰ میلیون اصله نهال است که بایستی در مدت ۴ سال درختان تولید و کاشت شوند.

وی افزود: در این راستا، طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور با بسیج سازندگی، بسیج سازندگی لرستان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال کشت خواهد داشت.

جهانبخش گفت: به مناسبت هشتم اسفند روز پویش سراسری کاشت نهال در کشور، ۵۰۰ هزار اصله نهال در لرستان کاشته می‌شود که سهمیه خرم آباد ۶۰ هزار اصله نهال است.

به گفته وی امروز ۲۰۰ هزار اصله نهال کشت شد و مابقی نیز تا پایان اسفند کاشته می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه حفظ آب و خاک، مقابله با ریزدگرها، احیا و غنی سازی پوشش گیاهی و جنگل‌ها و توسعه فضای سبز از اهداف این طرح ملی است، اظهار کرد: در طرح ۴ ساله کاشت نهال در کشور، سالانه ۲۵۰ اصله نهال در کشور کاشته شود.

جهانبخش افزود: برای تحقق این امر بزرگ، از تمامی ظرفیت اقشار بسیج استفاده و برنامه کاشت در محوطه خارج از پادگان ها و در عرصه های ملی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/