کاهش فاصله بین مردم و مسئولین منجر به نگرش مثبت در جامعه می شود

عضو شورای قضایی لرستان گفت: اگر فاصله مسئولین با مردم کم شود، تغییر مثبت در شیوه نگرش جامعه هدف را شاهد خواهیم بود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “عبدالمجید کشوری” مدیرکل زندان های لرستان در نشست شورای اقامه نماز و هم اندیشی روسا و کارشناسان فرهنگی و تربیتی، مربیان قرآنی، ورزشی و هنری زندان های استان، با اشاره به کسب رتبه دوم فعالیت های فرهنگی و تربیتی زندان های لرستان در بین زندان های کشور در رتبه بندی سال گذشته، عنوان کرد: هدف، کسب رتبه نبوده و نیست و چشم انداز اصلی در زندانبانی اسلامی تغییر در نگرش زندانیان است که تجلی آن در رفتار، گفتار و اندیشیدن جامعه هدف به منصه ظهور خواهد رسید.

وی افزود: نتیجه مجموعه اقدامات فرهنگی در زندان ها وارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان، شرکت بیش از ۷۰ درصدی زندانیان پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود.

عضو شورای قضایی لرستان تصریح کرد: اگر فاصله مسئولین با مردم کم شود، تغییر مثبت در شیوه نگرش جامعه هدف را شاهد خواهیم بود.

کشوری عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند در پیش برد اهداف سازمانی بسیار موثر باشد که در جشنواره رضوی، جلوه آن را مشاهده کردیم، در زمینه تربیت بدنی نیز می توان با کارکرد منسجم و با برنامه، جسم و روح زندانی را احیا کرد.

در ادامه حجت الاسلام “چراغی “مدیرکل ستاد اقامه نماز و مهدویت استان هم با اشاره به فعالیت های هدفمند در زندان های استان اظهار داشت: امروزه فعالیت فرهنگی سخت و پیچیده شده است و نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

وی افزود: در زندان ها با رفتار سازی مناسب و اسلامی و با شناخت سلایق، نیازها و آرزوهای زندانیان و با برقراری ارتباط عاطفی با آنها، می توان زندانیان را در مسیر اصلاح و تربیت قرار داد که این امر مستلزم درک نیاز و احساسات زندانیان است.

در پایان به روحانیون و مسئولین فرهنگی وهنری زندان های استان لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/