کاهش ۳۰ درصدی موالید در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از سال ۹۵ تاکنون میزان موالید در استان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، فریبرز امیری پریان اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در لرستان در سال ۱۴۰۰، ۷۴ صدم بوده و رتبه ۱۵ را در کشور داریم و این درحالیست که میانگین کشوری ۶۹ صدم بوده و رشدی ضعیف و نگران کننده‌ای است.

وی اضافه کرد: سه استانی که رشد جمعیتی بالایی دارند به ترتیب سیستان و بلوچستان ۲.۲۴، هرمزگان با ۱.۲۷ و خراسان جنوبی با ۱.۱۹ است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان در خصوص موالید ثبت شده سال گذشته در لرستان، گفت: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت لرستان ۱۳.۷ ولادت را ثبت کردیم و حائز رتبه ۱۵ کشور هستیم و میانگین این رقم در کشور ۱۳.۶ است.

امیری پریان اضافه کرد: در خصوص موالید ثبت شده در کشور سه استان برتر به ترتیب سیستان و بلوچستان ۲۸.۱، خراسان جنوبی ۱۸.۲ و خوزستان ۱۸.۱ است.

وی عنوان کرد: در لرستان میزان بیشترین موالید ثبت شده در سال گذشته در رومشکان، دلفان و خرم‌آباد بوده و الیگودرز، ازنا و چگنی به لحاظ میانگین استانی ضعیف هستند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۳۰ درصد موالید در استان کم شده است یعنی تقریبا از ۳۵ هزار موالید در سال ۹۵ در حال حاضر به ۲۵ هزار موالید رسیدیم.

امیری پریان بیان کرد: براین اساس نیاز است روی فرزند آوری و زادآوری فرهنگ سازی شود.

وی بر بررسی زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان تاکید کرد و گفت: چنانچه موانعی وجود دارد باید برطرف شود.

ایسنا

انتهای پیام/