کلنگ سالن ورزشی چند منظوره در منطقه ماسور خرم آباد به زمین زده شد

به همت اداره کل نوسازی و مدارس استان لرستان و با مشارکت خیر گرانقدر علی گیوه چیان، سالن ورزشی چند منظوره ناحیه دو در منطقه ماسور خرم آباد کلنگ زنی شد.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان ، امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان ، نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، حجازی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی و مدارس استان ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای نوسازی مدارس استان ، بهرامی معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، محسنی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مدرسه باهنر منطقه ماسور برگزار شد.

 

امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان در این مراسم با یادآوری گوشه‌ای از عملکرد نوسازی مدارس در سالی که گذشت، افزود: سیل ۹۸ خسارات زیادی به فضاهای آموزشی استان وارد کرد که در این راستا حدود ۴۲۳ فضای آموزشی آسیب دیده و از این تعداد ۳۱۰ فضای آموزشی در قالب ۱۷۵۵ کلاس درس آسیب جدی و تعداد ۱۱۳ فضای آموزشی دیگر تخریب شدند که خوشبختانه با عزم جهادی همکاران نوسازی مدارس استان و مدیریت بی نظیر زنده یاد مهندس محمدرضا حیدری توانسته‌ایم با کمک خیرین و مسئولان ذیربط در کمتر از دو ماه همه مدارس نیازمند تعمیرات را تحویل آموزش و پرورش بدهیم و در این سال زنگ شروع سال تحصیلی را در در شهرستان پلدختر به صدا در آوردیم.

 

وی با اشاره به خسارات وارد شده به تجهیزات آموزشی در سیل اخیر بیان کرد: خوشبختانه با تلاش ها و اعتبارات جذب شده توانسته ایم تجهیزات مدارس سیل زده را در حال حاضر از دیگر مدارس استان هم مجهزتر کنیم.

 

غفوری نژاد با اشاره به گام دوم در سال ۹۸ که بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی بود، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۸۸۱ کلاس درس در قالب ۹۱۰ فضای آموزشی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به سیستم های گرمایشی مجهز شدند که با پیگیری های صورت گرفته تا شروع سال تحصیلی ۹۹ حدود ۱۳۳۹ کلاس درس را مجددا به سیستم گرمایشی مجهز خواهیم کرد.

 

این مسئول اذعان داشت: نوسازی مدارس استان هم اکنون ۲۷۰ پروژه در دست احداث دارد که در قالب آموزشی و تربیتی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان با حداقل نیروهای اجرایی حدود ۸۰ نفر کارمند نوسازی مدارس استان فعالیت می کند که در بحث نظارت پروژه ها علی‌رغم دستگاه‌های اجرایی دیگر که پروژه ها را به مشاورین واگذار می کنند، نوسازی مدارس استان از صفر تا ۱۰۰ پروژه ها شامل طراحی و نظارت را انجام خواهد داد.

 

وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز که بیش از ۲۰ درصد از اعتبارات نوسازی استان را برای ساخت فضاهای آموزشی تقبل می‌کنند، گفت: پروژه سالن چند منظوره ورزشی در منطقه ماسور با مشارکت خیر گرانقدر علی گیوه چیان صورت خواهد گرفت که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با زیربنایی ۹۷۷ متر مربع در ابعاد ۲۰ در ۴۲ شامل رختکن، سرویس بهداشتی، دوش، سیستم تاسیسات استاندارد سکویی تاشوی برای تماشاگران با مشارکت خیر گرانقدر علی گیوه چیان و با نظارت مهندس علی شرفی به عنوان ناظر پروژه اجرا خواهد شد.

 

مدیریت جهادی نوسازی مدارس لرستان

 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در این آیین، افزود: در این انقلاب مخلصین، خیرخواهان، نیک خواهان و محسنینی هستند که راه پیشرفت را برای مردم ادامه می دهند و با نیت خالص در کارهای خیر ورود پیدا می کنند که ما در نوسازی و مدارس لرستان شاهد مدیریت جهادی هستیم که فراهم کردن امکانات مادی و انسانی به نحوی مفید و کارآمد با نیت الهی و برای رسیدن به هدف از خصوصیات این نوع مدیریت جهادی می باشد که این امر در نوسازی مدارس چشمگیر است.

 

وی بیان کرد: در مدیریت هایی که نگاه اسلامی در آن نباشد، آنها علاوه بر فراهم کردن امکانات نیت الهی در کار آنها وجود ندارد ، وقتی مدیریتی با ۱۰ درصد امکانات و ۹۰ درصد فقر در اختیار داشته باشد این نوع مدیریت اگر با نیت الهی نباشد، با دیگر مدیریت ها تفاوتی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در مدیریت جهادی، محسنین، نیکوکاران، خیرخواهان به هم متصل می شوند و در روند نوسازی مدارس که به شکلی توانسته است با خیران مدرسه ساز و خیران مسکن ساز پیوند بخورد شاهد این هستیم که مدیریت جهادی شکل گرفته است.

 

وی گفت: ما در سال جهش تولیددر صورتی می توانیم این شعار را تحقق ببخشیم که منابع دولتی، منابع بخش خصوصی ،منابع خیران، منابع نیکوکاران و منابع بانک‌ها را جمع آوری کنیم و از آنجا که لرستان خاستگاه علما، فرهیختگان،فقها و برجستگان می‌باشد و فرهیختگان این استان سرآمد هستند بتوانیم با مدیریت جهادی در جمع آوری بودجه‌های استانی و کشوری و تقویت جهش تولید و استفاده از ظرفیت‌ها، لرستانی آباد داشته باشیم.

 

وی در پایان تصریح کرد:انشاالله با مدیریت جهادی آقای غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی لرستان و مجموعه دستگاه‌های مرتبط بتوانیم آینده بهتری را برای استان رقم بزنیم.

 

لازم به ذکر است این پروژه توسط حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان، نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی استان و علی شرفی ناظر پروژه کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/