«کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» در دانشگاه لرستان افتتاح شد

با حضور رئیس دانشگاه لرستان،«کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» در این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده، «کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» با همکاری بین بخش خصوصی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افتتاح شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در آیین افتتاح این پروژه، ایجاد کلینیک را محصول تعاملات و ارتباطات موفق مسئله‌محور و کاربردی بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با بخش خصوصی دانست.

وی، لرستان را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون در حوزه کشاورزی دانست و خواستار گسترش همکاری‌های برون‌دانشگاهی برای کاستن از نظام مسائل کشاورزی استان شد.

دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی که محل فعالیت آن در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان است براساس نیازهای استان، ایجاد شده است.

وی، ارائه خدمات گوناگون از جمله گیاه‌پزشکی، کود، سم، بذر، مبارزه با آفات و … از کارکردهای مهم این مجموعه است.

محمد زاده، پیشنهاد مقدار کود و سم به کشاورز را از اجزای مهم افزایش میزان و کیفیت تولید محصول دانست که توسط کلینیک و مرکز افتتاح شده، صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، بر اهمیت تقویت راهکارهای صیانت از خاک نیز تأکید کرد و گفت: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی مستقر شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با رویکرد تخصص‌گرایی از ظرفیت و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشکده بهره خواهد جست تا در نهایت، محصول کشاورزی، یک محصول باکیفیت باشد و راندمان محصول هم افزایش یابد.

محمدزاده، تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی را از دیگر کارکردهای کلینیک دانست که با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه، روش‌های نوین و آزمایشگاه‌های پیشرفته، به‌صورت کاملاً علمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/