کمی درد بکشید لطفا‼️/ اولین بار نیست که “گرگر” در لرستان حادثه سازمی شود

از نقص عضو روستاییان؛ تا غرق شدن های پی در پی و ناقوس مرگی که هر بار در نقطه ای از لرستان با رودخانه ها تلاقی می یابند و محرومیت استان را در میان ناشنوایی محض مسوولان استانی و کشوری می نوازند.

یادداشت-همای سعادت آنلاین- امان از اینهمه بی تفاوتی و سهل انگاری؛ انگار نه انگار که فردی جان می بازد و خانواده ای از هم فرو می پاشد و مادری در عزای فرزند و فرزندی بی مادر می شود .الیگودرز اما همیشه سیاه پوش ترین نقطه محرومیت لرستان است.گاهی زائویی از نبود راه دسترسی جان می بازد و گاهی دانش آموزی از نبود یک پل آرزوهایش را لابه لای جان نحیفش می پیچد و سزار این رودخانه وحشی با خود می برد و اما شنیدن مرگی تازه و جان باختن های پی در پی؛ فقط و فقط در سایه محرومیت های مضاعف این شهرستان دل هر شنونده و بیننده ای را ریش می کند و مسوولانی که انگار به وقت برنامه و بودجه یادشان می رود چنین نقطه ای بر روی کره زمین سیه پوش سیاه رویی آنان است.شرم بر اینهمه بی تفاوتی که از کنار مرگ آدم ها چه راحت می گذریم؛شرم بر مسوولانی که راحت خبر از محرومیت های مرگ زا می دهند و شرم بر ما که راحت خبر می زنیم بی هیچ تحلیل و نقدی اینجا چه خبر است چرا کک کسی از اینهمه فقر و محرومیت نمی گزد؟!چرا فریادی بلند نمی شود؟!چرا راه فرار از مسوولیت را بر سر راه وزارت راهی هایی که یادشان نمی آید الیگودرز کجاست ؟!گرگر چیست ؟! نمی بندیم !!!

چرا سازمان برنامه و بودجه ای که در تقسیم بودجه نه شاخص های محرومیت که بر شاخص باند و رابطه استوار است را گل نمی گیریم؟! از همین گل ماتم هایی که هر روز بر سر و صورت لرستان می بارد.چرا مرگ و محرومیت توی این دیار عادی انگاری شده است ؟!چرا آدم ها فقط یک عدد شده اند که کم و جمعشان مهم نیست ؟!در عصر تکنولوژی “گرگر”در کدام لغت نامه مدیریت تصمیم گیر است که همچنان در لرستان جان می گیرد ؟!
این حجم از سوال را چه کسی پاسخگوست ؟!چرا کسی دلش به حال جوانان پرپر شده در جاده های غیر استاندارد این دیار نمی سوزد ؟!چرا آمار فقر و فلاکتمان در نمودارهای  بودجه هویدا نیست؟!چرا قله های بیکاریمان در منظر وزارتخانه های تصمیم گیر و تصمیم ساز نیست؟!چرا کمبودهای درمانی و بهداشتی مان را کسی نمی بیند ؟!

ایراد کار کجاست؟! آنان نمی بینند ؟یا ما یاد نگرفته ایم درست و به موقع منتقل کنیم!مطالبه کنیم !بخواهیم !بشود؟!!!!! زنگ بیداری محرومیت زدایی از لرستان و علی الخصوص الیگودرز چه زمانی نواخته خواهد شد ؟!

محدثه مقدم

انتهای پیام/