گام های بلند کارآفرین لرستانی در جهت توسعه استان /اشتغالزایی استان در گرو حمایت مسئولان است

در راستای مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا یک واحد صنعتی تولید ماسک با برند کریستین وان با حضور استاندار لرستان؛معاون اقتصادی استانداری ومدیران اجرایی استان با ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار عدد ماسک در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت ، مدیر عامل شرکت زاگرس تجارت الماس ،گفت : اشتغالزایی در لرستان نیازمند حمایت مسئولان و تلاش و کوشش مردم استان است.

رضا ملکی در آیین افتتاح این واحد صنعتی در گفتگو با خبرنگار همای سعادت آنلاین ،اظهار داشت :از یک ماه پیش دستگاه تولید ماسک را به خرم آباد آوردم و با تجهیزِ آن روزانه ۶۵ هزارعدد ماسک تولید میکنم .

وی ،افزود :دراین واحد صنعتی ، ۳۳ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

ملکی ،گفت :این شرکت را به صورت کاملا خصوصی و بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی افتتاح کردم و در تهران و ارومیه هم با برند کریستین وان ، ماسک تولید میکنم.

وی ،عنوان کرد :ماسکهای تولیدی به شکل سه لایه و استاندارد وپزشکی تولید میشوند و جعبه ها و بسته بندی هم کاملا استریل شده است که اگر راه صادرات باز باشد به کشورهایی مثل ارمنستان ، گرجستان ، روسیه ،چین و آلمان صادرات دارم ولی در حال حاضر راه صادرات بسته است.

ملکی با بیان اینکه علاوه بر تولیدِ ماسک ، محصولات دیگر بهداشتی از جمله کلاه ، آرنج بند و… در این شرکت تولید می شود ، گفت : گانِ بیمارستانی هم تولید کرده ایم که اگر سفارش داشته باشیم ، تولید آن هم بیشتر میشود.

وی ،تاکید کرد: در هر استانی که اذیت نشوم و مورد حمایت واقع شوم و یا حداقل سنگ اندازی نکنند ، کارم را گسترش میدهم .

این کارآفرین جوان در ادامه به اصالتِ لرستانی بودن خودش اشاره کرد و ادامه داد : به خاطرِ مردم لرستان ، حتی اگر اذیت هم بشوم ولی در لرستان می مانم و به هم استانی هایم خدمت میکنم . این در حالی است که مثلا در تهران به من پیشنهاد پیش پرداخت ۱۸۰۰ تومان به من داده می شود ولی در لرستان با ۱۳۰۰ تومان ، کار میکنم.

ملکی ،تصریح کرد : انتظار دارم در لرستان حمایتم کنند ، برایم سنگ اندازی نکنند و حاشیه درست نکنند ، قول می دهم کارم را بیش از پیش گسترش دهم و ماسک را به استان های هم جوار هم بفرستم .

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت حمایت مسئولین می توانم حتی بیشتر از دولت ، در لرستان اشتغالزایی کنم.

این کارآفرینِ پرتلاش به تولیدِ ابزار آلات ساختمانی در تهران اشاره کرد و گفت : کارخانه قلمو سازی با ۴۰ نفر اشتغالزایی را هم در ویسیان راه اندازی کرده ام ،که حدود یکسال است به دلیل مسائلی همچون تحریم ، افزایش نرخ دلار و هم اکنون کرونا ، راکد شده است ‌که آن را مجدد راه اندازی میکنم.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی لرستان بزودی کلنگ زنی می شود

ملکی ازکلنگ زنی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی لرستان ، ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد واظهار امیدواری کرد : این طرح ، خدمت بزرگی به مردم لرستان است که در طولِ تاریخ بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت زاگرس تجارت الماس به بخشهای مختلف این پایانه از جمله سردخانه ، چیپس انواع میوه ، آزمایشگاه بسته بندی حبوبات اشاره کرد و گفت : این طرح حدود ۱۵۰ نفر اشتغالزایی دارد و به کشورهایی مورد نیاز صادرات انجام می شود.

وی درادامه افزود : با این طرح، کلِ میوه جات را هدفمند میکنیم ، میوه های لوکس ، صادر و میوه های خراب ، تبدیل به چیپس و سپس صادر می شوند ، در بحث حبوبات و زعفران هم همینطور است.

ملکی ادامه داد : بخشی از این طرح ، سردخانه می شود که به نفع کشاورزان و اشتغالزایی است چرا که تعداد کشاورزان زیاد است و انگیزه ای می شود برای آنها که کشاورزی را رها نکنند و به هدفمند کردن جامعه نیز کمک میکند.

ملکی همچنین به تعیین مکان مناسب برای افتتاح این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه نماینده های شهرهای مختلف استان پیشنهاد میدهند که در شهر آنها این طرح پیاده سازی شود ، تصریح کرد : بنده ترجیح میدهم با توجه به اینکه تجار خارجی را دعوت میکنم ، نزدیک فرودگاه در خرم آباد باشد.

این کارآفرین پرتلاش از دغدغه هایش در بحث اشتغالزایی در لرستان هم گفت و بیان داشت : متاسفانه برخی در لرستان ، علاقه زیادی به کار و تلاش ندارند و نسبت به این کارها علاقه ای نشان نمیدهند این در حالی است که در استانهای دیگر ، به کار و تلاش ، بیشتر بها میدهند.

وی به کار و تلاشِ بی وقفه و شبانه روزی خود در راه خدمت به مردم و ادای دین به هموطنانش اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : لازمه اشتغالزایی در لرستان ، حمایت است و اینکه مخالفِ پیشرفت دیگران نباشند.

ملکی در پایان از استاندار لرستان ،فرماندار خرم آباد ،مدیرکل سازمان صمت ،غذا و دارو و سازمان جهاد کشاورزی لرستان تشکر و قدرانی کرد.

انتهای پیام/