گردوی پکان،محصولی درآمدزا با بازار صادرات خوب

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: گردوی پکان می‌تواند یک کشت درآمدزا باشد، زیرا هم بازار صادرات و هم ارز آوری خوبی دارد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از فارس لرستان، حسن کیانی، با بیان اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا، کمبود منابع آب همچنین لزوم استفاده بهینه و حداکثری از منابع محدود آب و خاک کشت گیاهان درختی را ضروری کرده است، اظهار کرد: مدیریت باغبانی در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گیاهان درختی را که هم به لحاظ اقتصادی دارای اهمیت است و هم با شرایط آب و هوایی سازگاری داشته باشند از طرفی نیاز آبی کمتری داشته باشند را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی افزود: یکی از این سیاست‌ها توسعه کشت درخت گردوی پکان است که عمری ۲۰۰ساله دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: گردوی پکان را به دلیل سازگاری با شرایط گرمسیری و نیمه گرمسیری به راحتی می توان در مناطق جنوبی استان کشت کرد.

کیانی فر به مزایای کشت گردوی پکان اشاره کرد و افزود: مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کشت این گونه را به دلیل عملکرد بالای تولید ۵ تن در هکتار همچنین کیفیت تولید روغن اولئیک بیش از ۷۵ درصد که تضمین کننده سلامتی قلب و عروق است، در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: گردوی پکان می‌تواند یک کشت درآمدزا باشد، زیرا هم بازار صادرات و هم ارز آوری خوبی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اوایل سال جاری و در مرحله اول ۲ هکتار کشت گردوی پکان را با نهال‌های پیوندی در پلدختر داشته‌ایم، همچنین اسفند ماه نیز ۳ هکتار در خرم‌آباد کشت می‌شود.

انتهای پیام/