گفتمان سازی نقش مردم و خیرین در ساخت فضاهای آموزشی

نظری گفت: برای افزایش مشارکت مردم و نیکوکاران در ساخت فضاهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، بایستی اهمیت این موضوع را در جامعه گفتمان‌سازی کرد که اهمیت نظام تعلیم و تربیت، درسطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی، بیش از پیش، برای جامعه، پررنگ شود

به گزارش همای سعادت، نشست مشترک دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و دکتر امیر غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارشنبه، ۸ دی‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برای تقویت و گسترش‌ همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

نظری در این نشست گفت:کمک خیرین و نیکوکاران برای ساخت فضاهای آموزشی از جمله مدرسه و زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه‌ها از موضوعاتی است که براساس آموزه‌های دینی و اخلاقی است.

وی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه ی دانشگاه لرستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بایستی در جهت افزایش مشارکت خیرین و نیکوکاران برای رفع کمبودهای آموزشی هم در سطح مدرسه و هم در سطح دانشگاه‌، تقویت شود.

سرپرست دانشگاه لرستان با تاکید بر نقش نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور در تعلیم و تربیت و رسیدن به تمدن‌سازی نوین اسلامی افزود: به همین علت باید با تقویت همکاری‌های مشترک در جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها تلاش کرد.

نظری بر گفتمان سازی نقش مردم و نیکوکاران در کمک به ساخت فضاهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهت افزایش اهمیت نظام تعلیم و تربیت در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی، تاکید کرد و اظهار داشت: مدرسه و دانشگاه باید بتوانند موضوع کمک کردن به دیگران و مشارکت اجتماعی مردم در کارهای خیر و نیکو را به عنوان یک گفتمان عمومی فراگیر، در جامعه نهادینه کنند.

وی عنوان کرد: نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور، مصرف‌کننده نیستند بلکه برای جامعه، آورده‌های مهم علمی، فرهنگی و آموزشی دارند.

دکتر امیر غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز گفت: خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز، فعالیت‌های اثرگذار و ماندگاری برای خدمت به نظام آموزشی کشور و استان داشته‌اند و البته بایستی با گسترش همکاری بین دانشگاه و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مشارکت برای ساخت فضاهای آموزشی استان را افزایش داد.

وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی به عنوان ارکان مهم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد برای کشور دو بال مهم پیشرفت کشور هستند و به همین علت می‌بایست از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های قوی نظام دانشگاهی برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان استفاده کرد.

غفوری نژاد برای افزایش همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه لرستان، اعلام آمادگی و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد سازمان‌ها، تشکل‌ها و مجمع‌های خیرین، نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی را در کشور تقویت کنند و همکاری بین این دو بخش را گسترش داد.

گفتنی است در این نشست، حمیدرضا رضاییان، معاون اجرایی، مرتضی خرم‌آبادی، مسئول مشارکت‌ها، محمدناصر صادقی، مسئول حراست و حمیدرضا احمدی، کمک کارپرداز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیز حضور داشتند.  

انتهای پیام/