یک لرستانی وزیر آموزش و پرورش شد

«رضامراد صحرایی» با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی،وزیر آموزش و پرورش شد.

به گزارش همای سعادت،نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به «رضامراد صحرایی» گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش،اعتماد کردند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات،گزارش این کمیسیون را درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی قرائت کرد و پس از آن اظهارات ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی استماع شد.

پس از آن،«رضامراد صحرایی»،وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌ های وی انجام شد و نمایندگان با ۱۶۷ رأی موافق، ۸۶ مخالف، ۱۴ ممتنع و ۲ رأی باطله به صحرایی رأی اعتماد دادند.

«صحرایی» متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک دکترای زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استادتمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

از سوابق «رضامراد صحرایی» می‌توان به تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش‌ و پرورش، استادتمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی،استاد پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان،معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی،مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی اشاره کرد.

«صحرایی»،در پی استعفای یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد. در جلسه ۲ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام وصول شد.

تسنیم
انتهای پیام/