مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد کشف شد.

به گزارش همای سعادت،علی سالاروند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد روز گذشته موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف و کشف یک کارگاه‌ غیرمجاز تاکسیدرمی در بازرسی از منزل وی شدند.

وی افزود: بنابر گزارش واصله مبنی بر وجود ادوات و سلاح‌های غیر مجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد از منزل و مخفیگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد که یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی، سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ماده هشت آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ ادامه داد: هر گونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات وحش نیاز به تحصیل پروانه‌ از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی های اولیه مشخص شد به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌نماید.

سالاروند گفت: پس از دستگیری فرد متخلف ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورتجلسه و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان ضمن قدرانی از حمایت‌های خوب دستگاه قضایی و همکاری موثر نیروی انتظامی در کشف تخلفات زیست محیطی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/