۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بانوان در لرستان توزیع می شود

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری رستان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی بانوان در روزهای آینده در این استان تعیین تکلیف و بین شهرستان ها توزیع می‌شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا، “فریبا  ولی پور عالم” روز سه شنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان پلدختر با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال بانوان اظهار کرد: در این زمینه از سوی دولت یک میلیارد تومان با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به هر استان برای اشتغال زنان اختصاص یافته که با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ در لرستان به سه میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین در قالب طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با حمایت از کارآفرینان استان برای ۱۲۶ زن بی سرپرست به صورت کمک های بلا عوض و کارآفرینی توسط دفتر بانوان استانداری اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: با توجه به اختیارات استانی، زنان بی سرپرست، بد سرپرست و دختران تجرد قطعی بالای ۴۵ سال در این طرح در استان مورد حمایت قرار گرفتند و در شهرستان های استان برای ظرفیت های موجود زمینه اشتغال در این رابطه ایجاد که مبالغ به حساب آنها واریز شده است.

وی اضافه کرد: تعداد دیگری از این اعتبارات از جمله در شهرستان پلدختر تا کمتر از ۲ هفته آینده وارد حوزه کارآفرینان شده و به حساب گروه هدف واریز می شود.

ولی پور عالم یادآور شد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای تسهیلات بانوان با سود پایین و تنفس در بازپرداخت برای زنان در نظرگرفته شده که از مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان است و تا قبل از پایان تیرماه تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: این تسهیلات بنا بر وضعیت اجتماعی هرکدام ازشهرستان های استان به شکل خاص بین آنها تقسیم می شود و در این زمینه مشاوربانوان در فرمانداری‌ها نماینده تام الاختیار در تعیین نفرات و زنان جویای اشتغال خانگی یا ایجاد کارگاه می باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان به فرزندآوری اشاره کرد و گفت:بحث جمعیت درکشور به عنوان فرابحران مطرح و یکی از دغدغه های بسیار مهم مقام معظم رهبری است که در جلسه هایی به آن تاکید فراوان دارند.

وی افزود: براساس بررسی کارشناسان امر میزان جمعیت فعال در ایران در ۳۰ سال آینده ۳۰ میلیون نفر خواهد بود در حالی که کشورهای پیرامون ما در حال فرزندآوری هستند از طرفی درست است که کشورهای اروپایی همزمان با ایران دچار پیری هستند اما این اتفاق برای آنها در پایان مراحل توسعه و صنعت اتفاق افتاده اما ایران در ابتدای این امردر حال پیرشدن است که این تهدیدی جدی است.

ولی پور عالم یادآورشد: موانع فرزندآوری از سال ۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی رصد شده و ۲۱ مانع شناسایی که قانون جمعیت با ۷۳ ماده تمام این موانع را کنارزده است.

وی افزود: برای نخستین بار قرارگاه جمعیت هفته آینده به ریاست استاندار در مرکز استان تشکیل می شود که در این قرارگاه کلیه مدیران ملزم به ایجاد شرایط مهد کودک برای کودکان زیر ۶ سال کارمندان خود هستند تا جایی که به جد قوه قضاییه در این زمینه پیگیر است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت:سهم  ۳۰ درصدی زنان درپست های مدیریتی مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم تنها یک شعار بود و دولت سیزدهم  در این رابطه آمار کتبی و قول درصدی نداده و به طورکلی علی رغم این مطلب که هنوز عزل و نصب ها به طور ۱۰۰ درصد انجام نشده اما وضعیت مدیریت زنان در سطح استان لرستان بد نیست و حمایت های خوبی از بانوان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به این که پنج شهرستان استان لرستان شامل پلدختر ، ازنا ، الیگودرز، چگنی و رومشکان از داشتن پارک بانوان محروم هستند براساس وضعیت جمعیت شهرستان های پلدختر و الیگودرز در زمینه احداث  پارک بانوان در اولویت دولت هستند.

ولی پور عالم به بحث صنایع تبدیلی اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در زمینه طرح های بین المللی صنایع تبدیلی و تکمیلی که یکسری  تجهیزات رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد در برخی شهرستان ها از جمله پلدختراز سوی مسوولان استانی کوتاهی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: بر این اساس مطالبات جدی در این زمینه در استان مطرح شده  و به احتمال در بهمن ماه سال جاری یک حمایت بین المللی صورت گیرد و دستگاه های پیشرفته درحوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی مانند میوه خشک کن و سبزی خشک کن است  که پیگیر هستیم شهرستان پلدختر جز لیست قرارگیرد و این مسئله پیگیری می شود.

خبرنگار: فاطمه مهرابی

انتهای پیام/