۱۱ هزار و ۸۰۰ بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت:۱۱ هزار و ۸۰۰ بی‌سواد و کم‌سواد برای سال تحصیلی جدید تحت پوشش آموزش‌های نهضت قرار می‌گیرند.

به گزارش همای سعادت،منصور بازگیر،در تشریح فعالیت‌های برنامه‌های حوزه سوادآموزی استان،اظهار داشت:این برنامه‌ها در دو محور اساسی شامل برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های مکمل اجرا می‌‏شوند.

وی افزود:در راستای تحقق برنامه‌های آموزشی،برای سال‌تحصیلی آینده طبق برنامه‌ریزی انجام شده جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد هدف در لرستان ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر برآورد شده که از این آمار تعداد ۷۰۰نفر خاص توسعه سواد زنان عشایری طرح ریاست جمهوری و ۹۷ نفر خاص ندامتگاه‌های استان است که با همت دست‌اندرکار شناسایی،جذب و آموزش‌های لازم برای جامعه هدف ارائه خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برخی از برنامه‌های مکمل دوره‌های سوادآموزی اظهار کرد:در طرح «نماز کلید بهشت»شش هزار و هفت نفر در طرح «خواندن با خانواده»،دو هزار و ۳۸۱ نفر و در طرح «آموزش رایانه»،حداقل ۱۵۰ نفر از برنامه‌های مکمل حوزه سوادآموزی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اعلام اینکه دستورالعمل کلاس‌گذاری سال‌تحصیلی جاری ابلاغ شده است از همه‌ آموزش دهنده‌ها و معلمین شاغل و بازنشسته دعوت کرد که با هماهنگی سوادآموزی نواحی و مناطق نسبت به تشکیل کلاس و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند تا ضمن ادای دین نسبت به هم استانی‌ها در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در استان باشیم.

انتهای پیام/