۱۴۰ هزار تن گندم در لرستان خرید تضمینی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون ۱۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،حجت الله بیرانوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این مقدار گندم در قالب ۱۳ هزارو ۶۳۰ محموله از گندمکاران استان لرستان تحویل گرفته شده و کار خرید همچنان ادامه دارد.

وی بهای این میزان گندم خریداری شده را بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان برشمرد وافزوو: تا ۲۱ تیرماه مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان به حساب گندم کاران استان پرداخت شده است.

بیرانوند اظهار داشت: ۲۵ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه های آرد سازی، سیلوهای بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاون روستایی جهت خرید محصول گندم در استان لرستان از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و در حال انجام عملیات خرید تضمینی هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تاکید کرد: خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی انجام می شود که نام آنها در سامانه پهنه بندی سازمان جهادکشاورزی ثبت شده است.

گفتنی است ،۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

انتهای پیام /