معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

بهره برداری از ۱۴ طرح بهداشتی درمانی دهه فجر در لرستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:همزمان با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر ۱۴ طرح بهداشتی درمانی در این استان بهره برداری می شود.

به گزارش همای سعادت،علی فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح های بهداشتی درمانی با مساحت هشت هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری می شوند.

وی افزود: از مجموع این طرح ها ۱۲ طرح در حوزه بهداشتی در شهرهای مختلف استان و ۲ طرح “ال دی آر” در شهرستان های کوهدشت و پلدختر آماده افتتاح شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: طرح های بهداشتی و درمانی شامل مرکز سلامت، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت، سی سی یو، ام آر آی هستند.

فرهادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ طرح عمرانی تحویل شده است، ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان لرستان با وجود تنگناهای مالی و تحریم ها، بسیار موفق بوده به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰ طرح درمانی بهداشتی در استان بهره برداری شده است.

۱۴ طرح بهداشتی درمانی دهه فجر در لرستان آماده بهره برداری است

وی با بیان اینکه بسیاری از این طرح ها طی سال های گذشته نیمه کاره رها شده و امکان بهره برداری آنها وجود نداشت، یادآور شد: با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع، عملکرد دولت در زمینه افزایش تخت و جذب نیرو در لرستان بسیار عالی بوده و اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه عمرانی رخ داده است که تلاش می شود با بهره برداری دیگر طرح های حوزه بهداشت و درمان، خدمات تاثیرگذارتری ارایه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه این سه طرح بیمارستانی از مصوبات سفر اول رییس جمهور به استان هستند، یادآور شد: طرح های موفق دیگری با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد برای دور دوم سفر در نظر گرفته شده است که کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه ۴۰۰ نفره پردیس از مهمترین آنها به شمار می رود.

فرهادی اضافه کرد: یکی از طرح های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی لرستان، احداث مرکز درمان ناباروری است که اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

وی ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، توسعه اورژانس و بخش های درمانی را از دیگر اولویت های تکمیل طرح های استان برشمرد و یادآور شد: این طرح ها با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مابقی طرح های بهداشتی درمانی استان نیز با حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا هستند، اضافه کرد: امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح ها تخصیص یافته و امیدواریم برای تکمیل آنها از منابع استانی استفاده و تا پایان سال بهره برداری شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه اجرای ۱۰۵ طرح بهداشتی و درمانی با زیربنای ۱۸۸ هزار متر مربع از بهمن ماه سال گذشته در این استان آغاز شده است، گفت: تاکنون از این مجموع ۲۰ طرح بهره برداری شده و عملیات اجرایی مابقی طرح ها نیز در قالب تفاهم نامه هایی در حال انجام است.

انتهای پیام/