۱۴ پایگاه انتخاب رشته کنکور در لرستان فعال می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از فعال شدن ۱۴ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در این استان خبر داد.

رضا عزتی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک،با اشاره به انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری،اظهارداشت:برای داوطلبان کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته هستند، ۱۴ پایگاه در شهرستان‌های استان فعال شده است که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها، انتخاب رشته نمایند.

وس افزود:در این پایگاه‌ها،معلمان مجربی که در انتخاب رشته مهارت زیادی دارند،حضور داشته تا داوطلبان کنکور سراسری را در انتخاب رشته درست راهنمایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان،تصریح کرد:به همه داوطلبان کنکور و والدین توصیه می‌شود از رفتن به مراکز انتخاب رشته که تخصص لازم را ندارند و والدین را مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور می‌کنند، جدا خودداری کنند.

عزتی بیان کرد:انتخاب صحیح و آگاه رشته دانشگاهی از مهم‌ترین اهداف ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته در استان است که مشاوره لازم هم به داوطبان داده می‌شود تا بتوانند با انتخاب رشته درست، در رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه امسال بیش از ۳۳ هزار داوطلب لرستانی در رشته‌های مختلف در کنکور سراسری حضور داشتند،گفت:خوشبختانه با اعلام رتبه‌های برتر، دو نفر از دانش‌آموزان این استان موفق شدند در زبان رتبه اول و در رشته تجربی رتبه نهم را کسب کنند.

وی،تصریح کرد:انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری طبق اعلام سازمان سنجش،از ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود که داوطلبان طی چند روز فرصت دارند تا انتخاب رشته نمایند و این پایگاه‌ها در شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمت به داوطلبان هستند.

انتهای خبر/