۱۶۰کیلومترفیبر نوری در پلدختر احداث می شود

مدیرمخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به شرایط ویژه و خاص شهرستان پلدختر، عملیات اجرایی ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری به زودی در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،نبی الله شمسی فر” در دیدار با فرماندار پلدختر اظهار داشت: تلاش می‌شود زیرساخت‌های مخابراتی که در شهرستان پلدختر در جریان سیل سال گذشته متحمل خسارات زیادی شدند با کار کارشناسی و مهندسی به بهترین شکل ممکن بازسازی و احداث شود.

وی افزود: با پیگیری‌های مخابرات لرستان، این استان جز پنج استانی در کشور است، که احداث ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای آنها مصوب شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به نگاه خاصی که به پلدختر وجود دارد، از این میزان، احداث سه مسیر فیبر نوری در شهرستان پلدختر مصوب شده که به خاطر سختی کار در منطقه، پیمانکاری آن با قرارگاه خاتم قرارداد شده است.

وی گفت : این سه مسیر جدای مسیر فیبر نوری دهلیج به عنوان مسیر جایگزین بابازید_ کوهدشت است،که ۲ فاز آن به پایان رسیده و فاز سوم آن در حال اجرا و پیمانکار در حال فعالیت است.

شمسی فریاد آورشد: ۲۶ کیلومتر از فاز سوم مسیر دهلیج باقی مانده که برای ادامه آن نیاز به نتیجه رایزنی‌ها با شرکت نفت است که باید از نظر مشکلات مربوط به خطوط انتقال به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: مسیرهای تعیین شده برای احداث سه مسیر جدید فیبر نوری در پلدختر، مسیر آزادراه از چمشک به سمت عوارضی ۲ و روستای پاعلم ، زانوگه بابازید_ پلدختر و ویسیان، معمولان_ پلدختر می‌باشد، که به زودی با اعلام وزارت خانه در هفته های آینده کلنگ زنی می شود.

مدیرمخابرات منطقه لرستان با اشاره به زیرساخت‌های تلفن ثابت گفت: تمام این زیرساخت‌ها در جریان سیل سال گذشته در پلدختر از بین رفت، یک مرکز پرتابل در ساختمان اداری پیش‌بیش شد،اکنون جایگزین آن اجرا و تکمیل شده که باصدور مجوز، درحوزه ارتباطات خدمات بهتری به مردم ارایه می شود.

وی افزود: کارهای خوبی در حوزه تلفن همراه، در کنار ضعف‌های موجود،صورت گرفته و برای خدمات دهی بهتر بین مخابرات و فناوری اطلاعات تعامل خوبی وجود دارد و تقسیم کار صورت گرفته است.

شمسی فر یادآور شد:بر این اساس فناوری اطلاعات هرجایی که عدم پوشش یا توجیه داشته باشد یا اینکه تبدیل به اینترنت نیاز باشد، می تواند به عنوان متولی آن را به اپراتورهای مختلف همراه اول یا ایرانسل،واگذار کند.

وی عنوان کرد :با توجه به پروژه های در حال اجرا و اتفاقات خوبی که در دست اقدام است ، پیش‌بینی می‌شود ،ظرف نیمه اول سال آینده زیرساخت‌های مخابراتی تغییرات اساسی در راستای خدمات بهتر به مردم پیدا کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان، از نصب شبکه ای تی ام شهرستان پلدختر در ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت: این شبکه به علت این که جاده ندارد در مسیر بابازید امکان بهره برداری از آن در راستای رفع سیستم انتقال ضعیف، میسر نشده اما برای نصب آن محدودیت پهنای باند رفع شده است.

انتهای پیام/