۱۶ سال خدمت ، ۱۶ کیلومتر پیاده روی/روایتی دیگر از جلوه های ناب معلمی در لرستان

انگار قرار است به ازای هر سال خدمتش یک کیلومتر پیاده روی کند، بدون شک اگر چوب خط سنواتیش هم پر بود و ۲۹ سال سابقه داشت باز هم همین مسیر را طی می کرد تا به روستای دور افتاده میان دره طرهان برسد.

همای سعادت -یادداشت_رضا کریمیان با ۱۶ سال سابقه خدمت در مدرسه سعدی روستای دور افتاده میان دره ، مشغول به خدمت بود، از محل سکونت تا محل خدمتش ۷۵ کیلومتر فاصله داشت و به دلیل صعب‌العبور بودن روستا و نداشتن جاده مجبور بود  ۱۶ کیلومتر از مسافت این مسیر را با پای پیاده طی کند.

در کلاس درس ۱۶ دانش آموز منتظرش هستند، امید به آینده این کودکان معصوم ، قوت پایش را بیشتر می کند، پس از ۱۶ کیلومتر پیاده روی در مسیرهای سخت و دور افتاده به کلاس درس می رود و تدریس را شروع می کند، قانون نانوشته انسانیت و احساس مسوولیت را حسابی جدی گرفته است و پس از سه روز بیتوته  در روستا راهی شهر می شود تا در کنار خانواده باشد.

آقای معلم در این مسیر به خداوند اعتماد کرده است، هرگز نمی پرسد قرار است به کجای کار برسد، یک دست خود را به خدا سپرده است و دست دیگرش را در دست کوچک بچه ها گذاشته و می داند مقصد هر جا باشد شیرین و دلچسب است.

انتهای پیام/