۱۶ مدرسه با ۳۸ کلاس درس در هفته دولت افتتاح می شود/احداث ۶ هنرستان در استان

بهاروند ایران نیا،گفت: ۱۶ مدرسه در قالب ۳۸ کلاس درس در هفته دولت افتتاح و به آموزش و پرورش استان لرستان تحویل داده خواهد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، یونس بهاروند ایران نیا مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن گرامی داشت هفته دولت، اظهارداشت: از ابتدای امسال نیز ۲۰ تفاهم نامه برای احداث ۱۱۳ کلاس درس در استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۸ پروژه در قالب ۷۱۶ کلاس درس در دست اقدام داریم، افزود: از این تعداد ۵۹ پروژه دولتی، ۳۸ پروژه مشارکتی و ۴۴ پروژه نیز توسط خیرین ساخته می‌شود.

بهاروند با بیان اینکه سال از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد ۶ هزار و ۸۷ کلاس درس استانداردسازی شده و استاندارد سازی ۴۰۰ کلاس درس در حال انجام است، گفت: تا پایان شهریور ۶ هزارو ۴۸۷ کلاس درس استانداردسازی می‌شود.

وی بر ضرورت کمک خیرین برای مدرسه‌سازی در استان تاکید و گفت: سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان توسط خیرین به اداره‌کل نوسازی مدارس کمک شد.
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه در استان نزدیک به ۴۵ مدرسه سنگی داریم، افزود: از این تعداد پنج مورد بالای ۱۰ دانش آموز و بقیه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند.

بهاروند ادامه داد :در این راستا با اختصاص ۱۱۲ کانکس با ظرفیت بالای ۱۰ نفر دانش آموز در قالب طرح شهید «پناهی» و همچنین کمک خیرین کشوری باید این مدارس سنگی برچیده شود.

وی با اشاره به اینکه در استان حدود چهار هزار مدرسه داریم، ازاین تعداد، هزار و ۵۰۰ مدرسه مستحکم و هزار و ۵۰۰ مدرسه دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند و هزار مدرسه تخریبی داریم.

بهاروند با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم احداث هنرستان‌ها و مهارت آموزی است، گفت هم اکنون ۶ هنرستان در حال احداث است که این هنرستان‌ها در الیگودرز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، دورود با ۹۰ و نورآباد حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

بهاروند گفت: در شهرستان الشتر نیز دو هنرستان اتومکانیک و دیگری اعزام خودرو در دست ساخت داریم که اتومکانیک با ۹۵ درصد پیشرفت فیزکی در مرحله افتتاح و تجهیز است و اعزام خودرو نیز بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات به نوسازی استان تخصیص داده شده که از این رقم ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان خریداری شد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، سرانه آموزشی استان را ۵.۰۶ و نزدیک میانگین کشوری عنوان کرد و افزود :سرانه پرورشی استان ۵۸ صدم است که از میانگین ۵۶ صدمی کشور بالاتر هستیم.

بهاروند با بیان اینکه لرستان در رتبه چهارم جذب اعتبارات ملی قرار دارد، گفت: همچنین از نظر جذب اعتبارات استانداردسازی در رتبه نخست قرار داریم.

انتهای پیام/