رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مطرح کرد؛

۲۰ هزار قطعه زمین روستایی سهمیه لرستان در نهضت ملی مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سهمیه لرستان در طرح نهضت ملی مسکن تأمین ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی است که تاکنون ۱۰ هزار قطعه سهمیه سال گذشته استان فراهم شده است.

به گزارش همای سعادت،غلامرضا صالحی نوزدهم اردیبهشت ماه در دیدار با استاندار لرستان اظهار داشت:۱۰ هزار قطعه سهمیه امسال نیز تا پایان خرداد تأمین و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود:مأموریت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:واگذاری این زمین‌ها ۹۹ ساله بوده و تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد دریافت و در تهیه نقشه و نظارت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان کمک خواهد کرد.

صالحی ادامه داد: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان لرستان نیز چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تأمین زمین شده و در مرحله اجرا هستند همچنین برای روستا‌هایی که در حریم شهر‌ها هستند توافق تملک زمین شده و تکلیف مابقی افراد متقاضی نیز تعیین و زمین مورد نیاز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

ابوطالب شفقت در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به توسعه اقتصاد در روستاها، عنوان کرد: خودکفایی کشور و نظام به صورت مستقیم با توسعه اقتصادی روستاها مرتبط است و در رشد و توسعه شهرها نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد:توسعه اقتصادی روستاها حاشیه نشینی در شهرها را کاهش خواهد داد لذا باید این موضوع در اولویت برنامه های حوزه ی عمرانی قرار گیرند.

استاندار با اشاره به برنامه منظومه ی روستایی که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: ایجاد زنجیره ارزش پایداری روستاها که در این برنامه روی آن تأکید شده است، کالبد روستاها را برای زیست راحت تر آماده خواهد کرد.

شفقت گفت:واگذاری برنامه ی بازآفرینی فضاهای فرسوده شهری به بنیاد مسکن نیز بسیار مهم بوده و در اولین جلسه نهضت مسکن استان مطرح خواهد شد.

وی تأکید کرد:در اولین نشست نهضت ملی مسکن همچنین برنامه پیشرفت برنامه های مسکن روستایی و ایجاد زنجیره ی ارزش اقتصادی آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ابراز کرد: ایجاد زنجیره ی ارزش اقتصادی روستاها باید با استفاده از تمامی ظرفیت های بنیاد مسکن در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/