۲۴ مقاله از دانشگاه لرستان در فهرست مقاله‌های پُراستناد و داغ دنیا

معاون مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: تعداد ۲۴ مقاله از دانشگاه لرستان، در فهرست مقالات پُراستناد بین‌المللی قرار گرفتند و یک مقاله از این دانشگاه، جزو «مقالات داغ دنیا» شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر اشکان بنان، با اعلام این خبر، توضیح داد: براساس آخرین گزارش برگرفته از مؤسسه Clarivate Analytics در پایگاه استنادی Web of Science در سال ۲۰۲۲ میلادی، از دانشگاه لرستان، تعداد ۲۳ مقاله در فهرست مقالات پراستناد و یک مقاله نیز در فهرست مقالات داغ دنیا، قرار گرفتند.

وی، تشریح کرد: مقاله ها براساس حوزه های موضوعی نشریه در ۲۲ حوزه تقسیم‌بندی شده‌اند.

بنان گفت: مقالات پراستنادHighly Cited Papers) ) و مقالات داغ ( (Hot Papersمقالاتی هستند که به ترتیب، به لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در رشته موضوعی خود در بازه زمانی مشخص، به ترتیب در ردیف مقالات یک درصد و یک دهم درصد برتر قرار می‌گیرند.

معاون مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، اظهار داشت:مقالات پراستناد دانشگاه لرستان با مشارکت ۱۷ عضو هیئت علمی این دانشگاه، به چاپ رسیده‌اند.

بنان، ادامه داد:مقاله داغ دانشگاه لرستان با مشارکت آقای دکتر احسان مؤمنی، عضو هیئت علمی گروه عمران در سال ۲۰۲۲ در مجله Artificial Intelligence Review (IF 2020: 8.139) به چاپ رسیده است؛ در این مقاله که درباره کاربرد هوش مصنوعی در حل مسائل مهندسی عمران است، علاوه بر محققان ایرانی، محققانی از دانشگاه‌های کشورهای چین، روسیه و اندونزی نیز مشارکت داشتند.

معاون مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، اسامی ۱۷ عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان را که در تهیه مقالات پراستناد، مشارکت داشتند، اعلام کرد:

۱_ دکتر محسن ایزدی؛ گروه مهندسی مکانیک؛ تعداد ۶ مقاله.

۲_ دکتر امین طاهری‌گراوند؛ گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ تعداد ۲ مقاله.

۳_ دکتر علی فرمانی؛ گروه مهندسی برق الکترونیک؛ تعداد ۲ مقاله.

۴_ دکتر اشکان بنان؛ گروه علوم و مهندسی شیلات و محیط‌زیست.

۵_ دکتر زینب بیگلری؛ گروه شیمی، فیزیک.

۶_ دکتر علی حقی‌زاده؛ گروه مهندسی مرتع و آبخیزداری.

۷_ دکتر محمدباقر دولتشاهی؛ گروه مهندسی کامپیوتر.

۸_ دکتر عبدالحسین رضایی‌نژاد؛ گروه علوم باغبانی.

۹_ دکتر حسین زینی‌وند؛ گروه مهندسی مرتع و آبخیزداری.

۱۰_ دکتر جواد سوسنی؛ گروه مهندسی جنگل‌داری.

۱۱_ دکتر کامران عادلی؛ گروه مهندسی جنگل‌داری.

۱۲_ دکتر سعید غلامرضایی؛ گروه توسعه روستایی.

۱۳_ دکتر علیرضا غیاثوند؛ گروه شیمی.

۱۴_ دکتر حامد نقوی؛ گروه مهندسی جنگل‌داری.

۱۵_ دکتر یعقوب منصورپناه؛ گروه شیمی.

۱۶_ دکتر احسان مؤمنی؛ گروه مهندسی عمران.

۱۷_ دکتر اکبر یاری‌وند؛ گروه مهندسی عمران.

گفتنی است دکتر امید رحمتی، دکتر داود داودی مقدم و دکتر منصوره حاتمیان، دانش‌آموختگان دوره‌های دکترای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان هستند که مقاله‌های آن‌ها نیز، در فهرست پُراستنادها با ذکر وابستگی دانشگاه لرستان قرار دارد.

انتهای پیام/