۵۰ میلیارد تومان برای احداث هتل در لرستان تخصیص یافت/صدور مجوز ایجاد ۶ اقامتگاه بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به تحصیص ۵۰ میلیارد تومان برای احداث هتل در استان از صدور مجوز ایجاد شش اقامتگاه بوم‌گردی خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،عطا حسن پور در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این اعتبار به طور عمده برای هتل‌های شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد استفاده می‌شود،اظهار داشت:این استان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف است و روند افزایش گردشگرپذیری استان موجب پیگیری جدی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها شده است.

وی افزود:همچنین هتل های بام خرم‌آباد و آبشار الیگودرز ۷۰ میلیارد تومان جداگانه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت خواهند کرد و امسال نیز هشت هتل دیگر برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند تا با ساخت این هتل‌ها ۲ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های اسکان مسافر در استان افزوده شود و به چهار هزار مورد برسد.

حسن پور با اشاره به صدور مجوز ایجاد شش اقامتگاه بوم گردی لرستان در ۱۱ ماه گذشته،گفت:این اقامتگاه‌ها تا پیش از این هشت مورد بوده است که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت و باتوجه به گردشگر پذیر بودن استان،۱۰ اقامتگاه دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

وی بیان کرد:لرستان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف می باشد و روند افزایش گردشگرپذیری استان موجب پیگیری جدی برای توسعه اقامتگاه‌ های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها شده است.

انتهای پیام/