۶ آبان،پاسداشت مقام شهدای لرستان/توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در بستر کنگره ملی شهدا

معاون سپاه لرستان از برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید استان در ششم آبان‌ ماه امسال خبر داد و گفت:هدف کنگره ملی شهدا،توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ محمد محمودوند در نشست سه‌شنبه های خبری به تبیین و تشریح چگونگی برگزاری کنگره بزرگداشت شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان پرداخت و اظهار داشت:از سال ۱۳۷۵ کنگره ملی در کشور کلید خورد که با ابتکار لشکر علی ابن ابیطالب(ع) بود و از همان سال برای استان ها سهمیه تعریف کردند که هر ۱۰ سال یک بار این کنگره در استان ها برگزار شود که در ادامه به هر سه سال یکبار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه ما در اجرای این کنگره به دنبال بیان حقایق هستیم و هدف این کنگره هم توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است،افزود:طبق فرموده رهبر انقلاب ترویج فرهنگ شهادت یعنی ترویج فرهنگ خدمت رسانی به مردم و ما هم این سال ها به دنبال این بودیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه های شهدا در اقشار مختلف ذیل کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان،کنگره های شهدا را فرصتی مغتنم برای معرفی خدمات و جانفشانی های شهدا و رزمندگان دانست و گفت:تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برگزاری کنگره ها باید برای آحاد مردم لمس شود.

محمودوند با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان که در ۶ آبان ماه برگزار می شود،برنامه ریزی های لازم با هم اندیشی نهادها و ارگان های عضو برگزاری کنگره ها صورت گرفته است،اظهار کرد:برای برگزاری مطلوب این کنگره ۱۵۰ جلسه هیئت اندیشه ورز تشکیل شده که خروجی این جلسه ۳۱۴ عنوان برنامه و همچنین ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام با سند ومدارک لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:تمام این برنامه ها در ۲۲ کمیته و با ۱۴حوزه فعالیت ها آغاز شد و در طول سه سال گذشته بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی داخل کمیته ای،خارج کمیته ای و شهرستانی با دبیری سپاه پاسداران برگزار شد.

محمودوند اضافه کرد:در بعضی از برنامه ها کارها بصورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و برخی دیگر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه اهداف و محصولات کنگره باید در اجلاسیه ها به مردم نمایش داده شود، افزود:اجلاسیه پایانی کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان ۶ آبان ماه در خرم آباد برگزار می شود که اجلاسیه اصلی و با اجلاسیه های پیش لازم، باشکوه تر خواهد بود.

وی گفت:در ۶ آبان، کنگره پایان نمی یابد و بلافاصله بعد از آن،برنامه ریزی ها و جلسات برای برگزاری کنگره ی بعدی آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان در خصوص حوزه های فعالیت کنگره شهدا با اشاره به اینکه در حوزه فضای مجازی سایت های مجازی نیز در حوزه یاد و خاطره شهدا راه اندازی شده است،گفت:دسترسی به زیارت مطهر مزار شهدا به صورت مجازی فراهم شده و ما می توانیم در فضای مجازی قبور شهدا را زیارت کنیم.

محمودوند با بیان اینکه در بخش های رادیویی و تلویزیونی در حوزه ایثار و شهادت نیز اقدامات و فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است،گفت: در حوزه رادیو بیش از ۱۴ هزار دقیقه برنامه داشته ایم و رادیو را در طول این سه سال در حوزه شهادت پررنگ تر از قبل کرده ایم.

وی ادامه داد:در حوزه سیما نیز،بیش ۲۰ هزار برنامه در ساختارهای مستند، نماهنگ،کلیپ و ….تهیه و در حوزه دفاع مقدس ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی ساخته شده است.

این فرمانده نظامی گفت:همچنین ساخت یک فیلم سینمایی فاخر با موضوع از حاج عمران تا کربلا آغاز شده است و از تمام ظرفیت های هنری استان استفاده خواهد شد.

محمودوند در ادامه گفت:تاکنون اجلاسیه‌های شهدای عشایر و زنان شهیده لرستان برگزار شده و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و شهدای دانش‌آموز فرهنگی استان در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

معاون سپاه لرستان افزود:همچنین تاکنون یک هزار و ۸۰۶ یادواره شهدا در قالب آبروی محله،پایگاه‌های مقاومت،حوزه‌ای،شهرستانی،استانی،قشری و موضوعی در این راستا برگزار شده است.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان به برگزاری اردوهای ملی در استان هم اشاره کرد و توضیح داد:۱۶ اردوی تیم های مختلف ملی را بنام شهدا در استان لرستان برگزار و میزبان آنها بوده ایم.

وی افزود:درحوزه فضاسازی محیطی،ترمیم و نصب بیش از دو هزار تابلوی تصاویر شهید در استان،اختصاص ۲۴ بیلبورد تبلیغاتی و هشت تابلوی روان دیجیتال، نصب۵۴ المان و سردیس و ۶۵ یادمان شهدای روحانی،مدافعان حرم،شهدای گمنام،دانش آموزان محل بمباران و بانوان در سطح استان از دیگر اقدامات ذیل کنگره شهدای لرستان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان به اقدامات حوزه فرهنگی هنری کنگره شهدا اشاره کرد وگفت:واکاوی چهارهزار و۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از رزمندگان و بیش از ۱۳۰ هزار سند از دفاع مقدس توسط ستاد اسناد کنگره شهدای لرستان جمع آوری شده و برای همه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۱۸۵ تئاتر خیابانی،تولید ۱۴ نمایش نامه دفاع مقدس،۱۲ جشنواره عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان از دیگر اقدامات این حوزه در راستای کنگره شهدای لرستان است.

محمودوند ادامه داد:برگزاری ۱۴ رویداد ورزشی،صعود به قله های مرتفع کوهستانی در استان،کشور و جهان،برگزاری ۱۶ اردوی تیم ملی به عنوان نام شهدا در استان و تجلیل از ۵۸۰ قهرمان ملی،آسیایی و جهانی به نام شهدا،
از جمله برنامه های حوزه ورزش در قالب کنگره بود.

وی در ادامه گفت:برگزاری ۶۷ جشنواره فرهنگی هنر، اجرای سرود خیابانی و تجلیل از هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دانش آموز و فرهنگی از جمله برنامه های صورت گرفته حوزه دانش آموزی است.

ارائه خدمات اجتماعی با همکاری دستگاه‌های متولی،سرپرستی شش هزار و ۵۵۵ کودک یتیم،اهدای ویلچر،آزادی زندانیان،تسویه‌حساب بدهی اقشار ضعیف و…از جمله برنامه های حوزه اجتماعی بود که معاون سپاه لرستان از آنها نام برد.

انتهای پیام/