۹۰هزار لرستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، محمد رضا عسگریان اظهار داشت: علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر، رانندگان حمل بار، مسافر برون شهری در روستاها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان فصلی ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگبرند.

وی افزود: هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کشاورزان، روستاییان و عشایرکشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

عسگریان گفت: این صندوق با هدف برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و حمایت از ۲۶ درصد از جمعیت کشور ایجاد شده و اکنون خدمات مطلوبی به بیمه شدگان ارائه می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان بیان کرد:سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و انتقال سوابق بیمه افراد به سایر بیمه ها از ویژگی‌های بیمه صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان و عشایراست.

وی با بیان اینکه صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر ۱۴۹ هزار و ۴۷۳ نفر مستمری بگیر دارد که در لرستان ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته این صندوق هستند، تصریح کرد: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با مراجعه به کارگزاریهای شهرها و روستاهای کشور نسبت به ثبت نام و پوشش بیمه ای خود در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایری اقدام کنند.

عسگریان در پایان گفت: تا پایان سال یک میلیون نفر از جمعیت کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

صدا و سیما

انتهای پیام/