نخستین زمین ورزش های ساحلی در لرستان افتتاح شد

نخستین زمین ورزش های ساحلی در لرستان با حضور جمعی از فرهنگیان و ورزشکاران در اردوگاه فرهنگی ،تربیتی آیت اله کمالوند خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در مراسم بهره برداری از این زمین ساحلی گفت: در قالب طرح سراسری سردار شهید قاسم سلیمانی ۴۴ فضای ورزشی در آموزش و پرورش را باید بهینه سازی و متناسب سازی کنیم که این زمین ساحلی  اولین پروژه ای بود که با همکاری و هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسید.

” امین جمشیدی” با بیان اینکه ۲زمین ساحلی دیگر در خرم آباد و معمولان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید افزود: هزینه احداث هر زمین ساحلی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است که پس ازافتتاح در اختیار دانش آموزان و ورزشکاران رشته های هندبال ساحلی ، فوتبال ساحلی ، والیبال دو نفره ، کشتی ساحلی  و … قرار خواهد گرفت.

وی به اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش برای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و یادآورشد :تا پایان سال جاری بایستی ۳۳زمین چمن مصنوعی ،پنج سالن  سقف بلند و ۶زمین ساحلی در استان تکمیل و به بهره برداری برسد که لازمه این مهم همکاری سایر دستگاه های اجرایی  و خیران را می طلبد، زیرا برای ایجاد هر یک از این فضاها فقط یک سوم اعتبار از سوی وزارت تامین شده و مابقی آن باید از اعتبارات استانی و خیران نیک اندیش تامین شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان به استعدادهای ناب استان در رشته های ورزشی ساحلی اشاره کرد و گفت: “پرهام ایمانی” دانش آموز و دروازه بان لرستانی تیم ملی هندبال ساحلی با درخشش در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به همراه  تیم ملی کشورمان به مقام سوم دست یافت.

 وی افزود: این درخشش و کسب عنوان نشان از استعدادهای نهفته در لرستان دارد که بدون زمین ساحلی در سطح جهان می درخشند.

جمشیدی اظهارامیدواری کرد: با همکاری همگان و تکمیل سایرفضاهای ورزشی بتوان شاهد درخشش جوانان لرستان در سطح جهانی و المپیک شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم تعدادی از دانش اموزان هندبالیست استان لرستان توانایی و استعداد خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/