شهرداری ها برای عبور از مشکلات خود نباید چشم انتظار کمک های دولتی باشند

چگنی گفت:شهرداری ها برای عبور از مشکلات خود نباید چشم انتظار کمک های دولتی باشند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، نشست شورای اسلامی استان لرستان به ریاست “اشرف چگنی” رئیس شورای اسلامی استان، در شهرداری سراب دوره برگزار شد و در این نشست شهرداران سراب دوره، ویسیان و چم پلک به بیان دیدگاه ها و مشکلات شهرهای خود پرداختند.

“اشرف چگنی” رئیس شورای اسلامی لرستان گفت:شهرداری ها برای عبور از مشکلات خود نباید چشم انتظار کمک های دولتی باشند و باید با اعتقاد به جایگاه مهم خود و همفکری راه های درآمدزایی را هموار کنند.

عدم‌ جذب سهمیه قیر در سراب دوره

مهندس “محمد حسین بهرامی” شهردار سراب دوره در بدو سخن ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای اسلامی لرستان و‌ دیگر افراد حاضر در جلسه گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود تا بحال در جذب سهمیه قیر موفق نبوده ایم و اگر چاره ای اندیشیده نشود با توجه به نزدیک شدن پایان سال مالی امکان برگشت این سهمیه وجود دارد.

شهردار مرکز شهرستان چگنی در ادامه با اشاره به صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص مالکیت افراد تصریح کرد:بر اساس این رای و با توجه به اینکه بیشتر تصرفات افراد بصورت قولنامه ای و یا مشاع می باشند ما اجازه دریافت هزینه ساخت و دیگر هزینه های قانونی را نداریم و همین مزید بر علت شده تا مشکلات مالی شهرداری های کوچک بیشتر شود.

بهرامی در ادامه به بحث الحاق ۴۰ هکتاری به شهر سراب دوره و پرداخت اظهار داشت:جلسات متعددی با حضور اعضای شورای شهر، رئیس مسکن و شهرسازی و دیگر مسئولین برگزار شده است اما تا بحال بعلت نبود سند قطعی مالکیت این مشکل مرتفع نشده است.

در ادامه این نشست مهندس” شیراوند” شهردار شهر ویسیان با اشاره به آیات قرآن کریم و اهمیت شوراها در روایات و احادیث شرعی به بیان دیدگاه ها و مشکلات پرداخت و توضیح داد:تا زمانی که شهرداری یک وزارتخانه مستقل از خود نداشته باشند هیچ امیدی به بهبودی اوضاع نباید داشت.

وی در ادامه با توجه به شرایط خوب و توپوگرافی شهر ویسیان افزود:شهر ویسیان یکی از شهرهای با موفقیت خاص است که می توان با کمترین هزینه بسیاری از مشکلات از جمله آب های سطحی را دفع کرد.

تصرف غیرقانونی بزرگترین کارخانه ِآسفالت ویسیان

شیراوند تصریح کرد:شهرداری ویسیان دارای یک کارخانه بزرگ است که در صورت فعالیت توان تامین آسفالت شهر ویسیان و حتی دیگر شهرهای چگنی را دارد.

این مقام مسئول با انتقاد و‌ گلایه از نفوذ بعضی افراد که قصد تصرف اموال دولتی را دارند، افزود: متاسفانه فردی با رابطه های غیرقانونی سعی در تصرف این کارخانه را دارد و در یک اقدامی عجیب بر علیه شهرداری و این کارخانه که دومیلیارد قیمت دارد یک قرار تآمین دلیل هفت میلیاردی گرفته است.

شهردار ویسیان با ذکر این ضرب المثل که نه شتر هستیم که بار ببریم و نه مرغ هستیم که بپریم ادامه داد:اگر دولتی هستیم خب باید در این شرایط دولت به کمک ما بیاید و اگر هم که بخش خصوصی هستیم بنده با داشتن۲۱ سابقه فعالیت در تشکلات خصوصی توان انجام این کار را دارم با وجود نیروهای غیر تخصصی در بدنه شهرداری عملا دست بنده بسته شده است.

در ادامه نشست شهردار شهر چم پلک از کمبود امکانات و نبود مکان مناسب برای استقرار شهرداری گلایه کرد و اظهار داشت: متاسفانه در یک شهر چند هزار نفری هنوز ماشین آلات آتش نشانی و آمبولانس حمل میت وجود ندارد که این دردیست بزرگ که باید برای آن راه حلی پیدا کرد.

مهندس” چنگیز نامداری” رئیس شورای اسلامی شهر سراب دوره هم مشکلات و کاستی های شهرداری سراب دوره را بیان و خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش و مشکل شهرداری ها که مانعی شده است برای خدمت رسانی بیشتر به مردم مشکل مالی است که نای این نهاد را گرفته است.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: شهرداری ها به دلیل نداشتن درآمد ثابت و پایدار در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که آرای دیوان عدالت اداری و فرسوده بودن دستگاه همگی در کنار هم در بوجود آمدن این وضعیت سهیم هستند.

 

انتهای پیام/