دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان افتتاح شد

دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر کتاب و کتابخوانی راه اندازی شد.

به گزارش همای سعادت، دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان با حضور رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید صفریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد، رضوانی کارشناس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد،کاظمی، مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های استان و جمعی از خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

رضا نیازی اظهار داشت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، آموزش و پرورش استان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد به عنوان اعضای این دبیرخانه در راستای نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر دستگاه‌های فرهنگی به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام خواهند برداشت.

وی افزود: ایجاد دبیرخانه در راستای طرح‌های در دست اجرای شهر خرم‌آباد در برنامه های اعلامی به دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح پایتخت کتاب است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداف این دبیرخانه را ایجاد زیرساخت‌های کلان مربوط به کتاب و کتابخوانی در استان برشمرد،و گفت: همچنین توجه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها و استفاده از ظرفیت مساجد و دفاتر تسهیل‌گری جهت توسعه امر کتاب و کتابخوانی در این مناطق و برگزاری نمایشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور برخورداری همه اقشار مختلف جامعه از اهداف این نمایشگاه‌ها است.
 
نیازی به تعامل بین بخشی بین دستگاه های فرهنگی استان اشاره و بیان کرد: جهت انجام کارهای بزرگ در استان لازم است دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند تا با ارائه طرح‌های منسجم و نگاه ویژه به کتاب و کتابخوانی بتوانیم گامی در ارائه هرچه بهتر طرح‌ها در استان برداریم و جایگاه و شاخص‌های فرهنگی در استان را بالاتر ببریم.

انتهای پیام/