افتتاح مرکز نگهداری بیماران اوتیسم در خرم‌آباد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: چهارمین مرکز نگهداری موقت شبانه روزی بیماران اوتیسم در کشور با ظرفیت ۲۰ نفر در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، همزمان با هفته آگاهسازی اختلال طیف اوتیسم، مرکز نگهداری موقت شبانه روزی اوتیسم با حضور مدیر کل بهزیستی، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاونت امور اجتماعی، معاونت مشارکت های مردمی، حراست، روابط عمومی بهزیستی استان و جمعی از خانواده های دارای فرزند اوتیسم در شهرستان خرم آباد افتتاح شد.

همایون عمودی زاده در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: اوتیسم بیماری نیست بلکه یک اختلال رشد در عملکرد مغز است

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به اوتیسم دارای سه نوع علامت هستند،افزود: روابط اجتماعی ضعیف، مشکل در ارتباط کلامی و نیز علائق و فعالیتهای محدود در سه سال اول زندگی بروز می کنند و به نظر می رسد که در سرتاسر زندگی ادامه پیدا می کند.

عمودی زاده در ادامه تصریح کرد: اگرچه داروی خاصی برای درمان اوتیسم وجود ندارد، ولیکن شروع زودتر آموزش، ضروری است چرا که ممکن است موجب بهبودی در رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب گردد و همواره این احتمال وجود دارد که افراد اوتیسم بتوانند زندگی نرمالی داشته باشند.

انتهای پیام/