غرس ۷۲۳ هزار اصله نهال در نهالستان‌های دولتی لرستان

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از غرس ۷۲۳ هزار اصله نهال در نهالستان‌های دولتی استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از حسین میرزایی اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی سعی کردیم روی جنبه‌های فرهنگ‌سازی کار شود و براین اساس کارشناسان منابع طبیعی در دبیرستان‌ها و مدارس برای تبیین موضوع منابع طبیعی حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در استان عضو همیاران طبیعت هستند و قصد داریم تعداد این افراد را افزایش دهیم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در هفته منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیون اصله درخت، ۷۲۳ هزار اصله نهال در نهالستان‌های دولتی استان غرس می‌شوند.

میرزایی بیان کرد: این قابلیت وجود دارد که تعداد غرس نهال‌ها را به بیش از یک میلیون اصله برسانیم.

وی با بیان اینکه براساس طرح جنگلکاری بناست از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵، ۳۰ میلیون اصله نهال در لرستان غرس شود، اضافه کرد: از سال آینده این طرح در استان آغاز خواهد شد و براین اساس باید سالانه ۷.۵ میلیون اصله نهال غرس شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: عمده این نهال‌ها توسط بخش خصوصی و مقداری نیز توسط شهرداری‌های لرستان تامین خواهد شد.

میرزایی افزود: برای کاشت درختان مثمر کمیته‌ای با جهاد کشاورزی لرستان تشکیل شده تابتوانیم نهال‌های مثمر و بومی استان که با اقلیم سازگاری دارند غرس شوند و یا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: براساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چنانچه متقاضیان رغبت کنند نهال به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نهال‌های مثمر نیز که صرفه اقتصادی برای مردم داشته باشند نیز بین آنان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/