وزیر ارشاد مطرح کرد؛

تولید ۱۷ فیلم قابل دفاع با رویکرد تغییر ذایقه مخاطب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای تغییر ذایقه مخاطب،۱۷ فیلم جدید با افراد درجه یک و مضامین قابل دفاع تولید کرده‌ایم.

به گزارش همای سعادت،محمدمهدی اسماعیلی،جمعه هفدهم آذر ماه در “رویداد حریر” در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد با محوریت زن، خانواده ‌و رسانه اظهار کرد:وضعیت امروز رسانه ‌(سینما) در حوزه خانواده حتما وضعیت مطلوبی نیست و اشکالات جدی دارد ما منتقد این وضع هستیم اما این انتقاد به معنای انفعال نیست و انتقاد از من وزیر نیز پذیرفته نخواهد بود باید در این راستا کنشگری کنیم.

وی از اصلاح آئین‌‌نامه‌های تولید فیلم خبر داد و افزود: علاوه بر کنشگری باید در حوزه تنظیم‌گری وارد شویم که در این زمینه تمام آئین‌نامه‌های تولید فیلم‌اصلاح شده است و‌ در آخرین آئین‌نامه‌های فیلم، فرآیندهای صدور مجوز و پروانه ساخت و نمایش را تغییر داده‌ایم که هم‌اکنون در کارپوشه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استفاده از تعبیر تولیدات سفارشی تخفیف‌کننده است، تصریح کرد:عنوان سفارشی، اصطلاح خوبی نیست بلکه در حوزه فرهنگ ‌‌و هنر تمایل به حمایت از آثار فاخر داریم؛ سفارشی‌سازی به معنای نمایشی است در حالی که ما به دنبال جریان‌سازی هستیم.

وی‌با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ ‌‌ارشاد اسلامی در تغییر ذایقه مردم از تولیدات سینمایی با محتواهای تخریبی گفت:در راستای تغییر ذایقه مخاطب، ۱۷ فیلم جدید با افراد درجه یک و مضامین قابل دفاع تولید کرده‌ایم.

رکوردزنی “بچه‌زرنگ” در تاریخ فروش فیلم کودک

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر متصدی نیستیم بلکه فضا را برای تغییر ایجاد می‌کنیم و هرگاه اثر خوبی تولید شده، مردم استقبال کرده‌اند.

وی افزود: به طوری که پویانمایی “بچه‌زرنگ” با موضوع زندگی حضرت “ثامن‌الحجج” در حالی که این بخش برای اولین بار به جشنواره فجر اضافه شد به تغییر ذایقه مردم منجر شد و برای اولین بار با ۵۰میلیارد فروش،در حوزه کودک و نوجوان رکورد زد.

اسماعیلی با بیان اینکه نهاد خانواده در جامعه ایرانی در بالاترین حد استاندارد در قیاس با سایر کشورها قرار دارد، با انتقاد از سیاه‌نمایی رسانه در این بخش گفت: خانواده در ایران، ارجمند و رو به کمال است، نگران این هستیم که لنز دوربین‌ هایمان متمرکز بر نقاط سیاه شود و از این نشست‌ها و رویدادها توقع داریم به ما به عنوان کارگذار فرهنگی، رهنمودهای اجرایی و عملیاتی ارایه کنند.

وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی تصریح کرد: به عنوان کسی که سال‌ها پژوهش اجتماعی داشته است با اطمینان و ارایه داده‌های علمی و پژوهشی اثبات می‌کنم خانواده ایرانی در مقایسه با سایر جوامع در نقطه بالاتری ایستاده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت خانواده در نمایش خانگی، سینما و تلویزیون اظهار کرد: این به معنای دست بالا بردن و تسلیم شدن نیست ان‌شاءالله نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.

بنا به این گزارش، “رویداد حریر” با موضوع “زن، رسانه و خانواده” در قالب چهار میز تخصصی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری،اعضای هیات علمی دانشگاه تهران، پژوهشکده زنان و ۶۰ نفر از فعالان حوزه تخصصی زن، خانواده و رسانه در فرهنگستان هنر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/