مشارکت فرهنگی مردم با اهدای کتاب به زندانیان

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان از برگزاری پویش نذر کتاب در این اداره کل خبر داد و گفت: مردم می توانند کتاب های خود را به زندانیان هدیه بدهند و در این کار فرهنگی مشارکت داشته باشند.

به گزارش همای سعادت ، دکتر مجتبی روشن‌پور، در هفتمین کمیته فرهنگی و پیشگیری و اعتیاد که در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت :این کار فرهنگی، اوقات فراغت زندانی‌ها را پر می‌کند در بازپروری و تقویت روحی آنها مؤثر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری و مسابقه استعداد یابی در زندانهای استان ، از برگزاری پویش نذر کتاب در این اداره کل ، خبر داد و گفت مردم میتوانند با اهدای کتابهای خود به زندانیان ، در این کار فرهنگی مشارکت کنند.

روشن پور درادامه مواد مخدر را جدی‌ترین معضل جوانان و جامعه عنوان و بیان کرد : عملا در این زمینه کاری انجام نشده است و مبارزه با این معضل نیازمند تلاش همه‌جانبه است.

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانها افزود : زندانیان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که به دلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی و … که مختص آن‌هاست تاب جامعه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جرایم مربوط به حمل و فروش مواد مخدر است گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر در زندان‌های استان زندانی هستند.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاههای زندانها مشغول به کار هستند

روشن پور ادامه داد : برگزاری کلاس‌های مشاوره فردی برای ۲ هزار و ۱۰۰ زندانی، کاهش آسیب‌های رفتارهای پرخطر برای ۳۰۰ نفر از پرسنل، مهارت زندگی برای ۱۲۰ نفر از سربازهای وظیفه، پیشگیری از اعتیاد برای ۲۰۰ نفر، کارگاه های آموزشی با همکاری دفاتر تسهیلگری، راه‌اندازی کاروان‌های خیرین و آزادسازی ۷۰ نفر در قالب این کاروان‌ها و مشاوره مذهبی به ۴ هزار زندانی ازجمله فعالیت‌های  این اداره کل است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانها با اشاره به این‌که درحال حاضر هزار و ۱۷ نفر در کارگاه‌های زندان‌ها مشغول کار هستند، اظهار داشت : با قراردادی که با بخش خصوصی بسته شده ۴۰۰ نفر از زندانیان مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/