پیام های بهداشتی برای مواجهه با شرایط آلودگی هوا

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: با توجه به اثرات نامطلوب آلودگی هوا روی سلامتی انسان، رعایت برخی نکات می‌تواند به بهبود وضعیت سلامتی افراد کمک کند.

به گزارش همای سعادت،شهروندان در شرایط آلودگی هوا حتما به توصیه‌های بهداشتی زیر توجه کنند:

– در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نمائید.

– درهنگام وقوع پدیده گرد و غبار بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضا‌های باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.

– درهنگام وقوع پدیده گرد و غبار کودکان را در منزل نگه دارید، در‌ها و پنجره‌ها را بسته و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید.

– در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند از ماسک‌های استاندارد و مناسب استفاده نمایند.
– از خودروهای دارای معاینه فنی استاندارد استفاده کنیم.

– درهنگام وقوع پدیده گرد و غبار در روز چند بار دست ‌هایتان را بشوید (شستشوی دست‌ها به از بین رفتن سرب و کاهش مسمومیت با سرب کمک می‌کند).

– از فعالیت در خارج از منزل اجتناب کنید، اگر مجبورید در هوای آزاد فعالیت کنید زمان آن را به حداقل ممکن کاهش دهید.

– از ورزش سنگین در فضای باز به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید خودداری کنید.

– در ایام آلودگی هوا حتماٌ تنظیم موتور خودرو ها را انجام دهید.

– مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی می شود ضروری است.

– از تردد تمامی خودروها و موتورسیکلت ها با آلایندگی قابل روئیت جلوگیری گردد.

– اگر نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده کردید، به خصوص اگر سابقه بیماری آسم دارید درمان همیشگی آسم خود را دنبال کرده و اگر نشانه ها برطرف نشد در اولین فرصت با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/