با برگزاری بیش از 15 کارگاه آموزشی؛

تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم آباد

کتابخانه مرکزی خرم آباد با برگزاری بیش از 15 کارگاه آموزشی ویژه گروه های سنی مختلف در فصل تابستان،میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش همای سعادت، کتابخانه مرکزی خرم آباد به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی استان به منظور غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای کوچک اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف نموده که شرکت کنندگان پس از حضور در برخی از این کارگاه ها و کسب مهارت های لازم می توانند شروع به درآمد زایی نمایند.

کارگاه آموزش خیاطی و کارگاه رزین
در راستای حمایت از کسب وکارهای کوچک و تلاش در جهت توانمندسازی افراد جامعه به ویژه بانوان گرامی، این کتابخانه کارگاه آموزش خیاطی و رزین را طراحی کرده است. شرکت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی رایگان خواهد بود.

کارگاه آموزش خوشنویسی با خودکار
یادگرفتن خوشنویسی یکی از عوامل موثر در موفقیت درسی و تحصیلی دانش آموزان و از آن مهم تر، مجوزی برای ورود آنان به محیط های اجتماعی بزرگ تر و جدید تر است. تمرین خوشنویسی، به توسعه آگاهی در دو بعد « احساس تکامل » و « عمل خاضعانه » کمک می کند؛ کاری که سایر هنرها قادر به انجام آن نیستند.

کلاس آموزش رو خوانی و روان خوانی قرآن کریم
حضرت امام علی علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند:«بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و آن را یاد بدهد»
به منظور انس هر چه بیشتر کودکان با مفاهیم متعالی قرآن کریم و یادگیری آسان رو خوانی و روان خوانی این مصحف شریف، کلاس آموزش رو خوانی و روان خوانی قرآن کریم همراه با قصه و بازی برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال طرح ریزی شده است.

کارگاه آموزش نقاشی و کاردستی
کارگاه آموزش نقاشی و کار دستی به پرورش خلاقیت و تخیل کمک کرده و موجب افزایش دقت و هماهنگی بین حواس می‎شود. کودک در کنار سایرین، همکاری مشارکتی را یاد گرفته و اعتماد به ‌نفس بیشتری پیدا می‌کند. به همین منظور کارگاه آموزش نقاشی و کاردستی در کتابخانه مرکزی خرم آباد برگزار می شود.

کارگاه های کامپیوتری و مبتی بر وب
کتابخانه مرکزی خرم آباد با تاکید بر اینکه توسعه IT و گسترش و نفوذ آن در بین گروههای مختلف اجتماعی از جمله کودکان و نوجوانان و از سوئی دیگر اهمیت یابی هوش مصنوعی و تاثیرات شگرف آن باعث علاقه مندی خانواده ها به برگزاری دوره های مرتبط کامپیوتری از جمله مبانی کامپیوتر، فتوشاپ، انیمیشن سازی شده است، اقدام به برگزاری کارگاه های مرتبط نموده است.

کارگاه اینشات پرو
امروزه میزان موفقیت هر دستگاه فرهنگی و حتی هر کنشگر اجتماعی بر اساس میزان تسلط بر تولید محتواست. اینشات بعنوان یکی از اپ های تدوین فیلم، عکس و… ظرفیت مناسبی را برای تولید محتوای کیفی بوجود آورده است. در این دوره آموزشی افراد به صورت تخصصی با قابلیت ها و امکانات این نرم افزار کاربردی آشنا می شوند.

کارگاه جعبه سازی
یکی از کم هزینه ترین کارگاههای آموزشی که تمام وسایل مورد نیاز آن یک عدد مقوا فابریانو، قیچی، خط کش و چسب آبکی است. این کارگاه بعلت سرمایه اولیه کم، آموزش آسان، کسب درآمد به صورت فردی، امکان توسعه کسب و کار و امکان فعالیت به صورت فردی، فرصت مناسبی برای افراد جویای کار و علاقه مندان فراهم می نماید تا با یادگیری این مهارت بتوانند به درآمدزایی برسند فراهم می نماید.

کارگاه ذهن پویا و کارگاه عزت نفس
ارائه خدمات مختلف روانشناختی توسط مشاوران و کار درمانان یکی از زمینه های شناخت افراد از ظرفیت ها و پتانسیل های خود است. در کارگاه ذهن پویا، کودکان با افزایش توان شناختی، هوش ریاضی و… آشنا می شوند و در کارگاهها عزت نفس، راهکار های عملی افزایش عزت نفس به کودکان آموزش داده می شود

کارگاه نویسندگی
از رسالت های ذاتی کتابخانه های عمومی، تقویت حوزه نویسایی و نویسندگی است. کتابخانه ها بعنوان بشی از منظومه فرهنگی کشور که مبلغ و مروج اندیشه های، اندیشمندان و متخصصان در قالب کتاب است، باید فضای باشد برای پرورش استعدادهای خوش آتیه و نو ظهور و با شناسائی استعدادهای افراد علاقه مند و زمینه تعالی آنان را فراهم سازد.
کارگاه نویسندگی در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

نشست های کتاب محور
با ارتاقی نظام سلامت و تامین اجتماعی در کشور، هرم سنی کشور شاهد تغییراتی از جمله افزایش جمعیت بازنشستگان است. کتابخانه مرکزی خرم آباد در راستای پر کردن اوقات این عزیزان و استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، ادبی آنان در روزهای شنبه هر هفته نشست کتب خوان بازنشستگان را برگزار خواهد نمود.

نشست سعدی پژوهی ویژه بانوان
از دیگر فعالیت های شاخص و کتاب محور کتابخانه مرکزی، برگزاری نشست مطالعاتی سعدی پژوهی است. این نشست که به نوعی دورهمی بانوان فرهیخته و اهل ادب است فرصتی برای آشنایی با چهره های درخشان آسمان ادب ایران اسلامی است.

انتهای پیام/