پخش فیلم «قصه‌های نانوشته»/روایتی از یک یهودی که شیعه شد!

نشست پژوهشی «ریشه‌های فرهنگ و هنر مقاومت» به همراه پخش فیلم «قصه‌های نانوشته» در سالن جلسات حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت، در این نشست سید محمد سیف زاده مؤلف و فیلمساز، حجت الاسلام والمسلمین عابدین درویش پور محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه لرستان و دکتر محمد حسین جواهری (فرزند حاج فرج الله جواهری) و جمعی از فیلمسازان و هنرمندان و پژوهشگران حضور داشتند.

در ابتدای نشست فیلم قصه‌های نانوشته که روایت زندگی (فرج الله جواهری) یهودی شیعه شده شهر خرم آباد است پخش شد و نسبت به نحوه ساخت آن و سرگذشت یهودیان و کنش آنها با ظهور انقلاب اسلامی پرداختند.

سپس سید محمد سیف زاده با اشاره به مراحل ساخت فیلم گفت: فیلم قصه‌های نانوشته روایت زندگی یکی از یهودیان شهر خرم آباد است که به دین اسلام گرویده و اموال خود را با نظر علما وقف انقلاب اسلامی و مردم شهر خرم آباد می‌کند.

سیف زاده اضافه کرد:او بعدها نامه‌هایی برای خانواده و اقوام خود می‌نویسد و از آنها می‌خواهد از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت نکنند.

وی در ادامه افزود: ساخت این فیلم را دکتر حمید عیدی استاد حوزه علمیه و دانشگاه و از علما و مفاخر لرستان به بنده دادند و خطاب به بنده گفتند: چرا از ما فیلم می‌سازید بروید فیلم زندگی آقای حاج فرج اله جواهری را بسازید. ما که پدر و مادرمان مسلمان بوده‌اند کار زیادی نکرده‌ایم که مسلمانیم. ایشان نه از پدر و نه از مادر مسلمان نبوده‌اند، اسلام ایشان حاصل تلاش، تحقیق و مجاهدت خودشان بوده و می‌تواند برای ما عبرت آموز باشد.

وی تصریح کرد:این رویداد نقطه آغازی شد برای ساختن فیلم «قصه‌های نانوشته» که بعدها بر اساس همین فیلم کتاب «نانوشته‌های لرستان» تألیف شد.

حجت الاسلام عابدین درویش پور، مؤلف پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: فرهنگ و هنر مقاومت ریشه در اخلاق اسلامی و روحیه عدالت طلبی در فرهنگ شیعی دارد.

وی تصریح کرد:در استان لرستان روحانیون مردمی مانند مرحوم شهید مدنی بر اساس همین فرهنگ، جوانانی را پرورش دادند که بعدها از جمله‌ی معروف‌ترین شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس به شمار آمدند.

انتهای پیام/