مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت دستگاه قضا دراستان است/ مختومه شدن بیش از۴۳۷ هزار پرونده در سال گذشته

رییس کل دادگستری لرستان، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و کارخانجات و قضاوت عادلانه امنیت آفرین از اولویت‌های دستگاه قضایی می‌باشد.

به گزارش همای سعادت ،محمد رزم روز جمعه در سخنانی اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نه بزرگ به تبلیغات استکبار و رسانه‌های معاند خارجی بود همچنین عدم حضور بخشی از مردم نیز به دلیل شیوع کرونا و بخش دیگر ناشی از برخی نارضایتی‌های و گله مندی های معیشتی، تورم ، بی کاری و مسایِل اقتصادی بود.

وی با اشاره به شهادت آیت الله بهشتی و بزرگداشت قوه قضاییه،افزود:شهید بهشتی لایحه قصاص را به تصویب رساند و یکی از هجمه‌ها و دشمنی منافقین با شهید بهشتی بخاطر افکار و اهدافی بود که وی در اجرای عدالت پیگیری می‌کرد.

رییس کل دادگستری لرستان ،بیان کرد: رییس محترم قوه قضاییه هم در مورد شخصیت شهید بهشتی می‌گویند: شهید بهشتی همواره برای دستگاه قضا به عنوان الگو و نمونه در خدا محوری، مردم گرایی، ولایی بودن،برنامه ریزی ،مبتکر و اهل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود.

رزم ،تصریح کرد: گروه منافقین در حال حاضر نیز به دنبال آسیب رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رییس شورای قضایی استان لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع، مردم داری و حفظ کرامت انسانیت از اولویت‌های قوه قضاییه می باشد و مبارزه با مفاسد اقتصادی ، حمایت از تولید و کارخانجات، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و مبارزه با جرایم سخت و خشن از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا است.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر ، تیراندازی ، اختلاس مدیران ، حیف و میل بیت ‌المال همچنان جزو سیاست‌های ما در دادگستری می باشد.

رزم گفت: دادگستری کل استان لرستان سال ۹۹ و در سه مرحله رتبه اول کشوری را کسب کرد که یکی از آنها طی روزهای اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹، ۱۸ ماه مسئولیت دادگستری استان لرستان را بر عهده داشته‌ام، عنوان کرد: در این مدت۴۳۷ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده به حوزه های قضایی استان وارد شده که صد درصد این پرونده ها مختومه شده‌ است.

رییس کل دادگستری استان لرستان، افزود: در ابتدای دوره مسولیت من یعنی ۱۶ شهریور سال ۹۸، دادگستری استان با ۵۶ هزار و ۷۲۹ فقره پرونده قدیمی تحویل گرفته شد که بحمدالله با تلاش همکاران محترم قضایی و اداری تعداد ۲۹ هزار و ۶۲۵ فقره آنها مختومه شده است.

ریاست محترم کل دادگستری استان تاکید کرد: بر اساس سند تحول قضایی کماکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و برخورد با جرائم با قوت و شدت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/