“یافته” تجلیل شد

خانه مطبوعات لرستان طی مراسمی با حضور پیشکستوتان وجمعی از اصحاب رسانه از مدیر مسئول پایگاه خبری یافته “جهت آگاهی بخشی اخبار و اطلاعات کرونا ” تجلیل به عمل آورد.

به گزارش همای سعادت به نقل از فریاد لر، ناصر بهاری، مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان در این مراسم اظهار داشت: تلاشهای شبانه‌روزی پایگاه خبری یافته در انعکاس اخبار کرونا و فرهنگسازی در جهت مبارزه با این ویروس قابل تقدیر بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت قدردانی از رسانه جریان سازی شود،افزود: خانه مطبوعات ،خانه همه همکاران رسانه‌ای است و امیدواریم اصحاب رسانه به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

محمد فیضی مدیر مسیول نشریه “آوای لرستان” در این جلسه با بیان اینکه یافته، فعال‌ترین پایگاه خبری و به‌عنوان یک منبع در سطح کشور مطرح است، گفت: تحلیل و تولید محتوا مهمترین شاخص در رسانه است و یافته با تولید محتوا امروز همانند یک خبرگزاری قوی در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: اجتناب از بداخلاقی در فضای مجازی و نیز بدون حاشیه بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که پایگاه خبری یافته را ممتاز کرده است.

کرم ملک، مدیر مسئول نشریه” میرملاس” از پایگاه خبری یافته به‌عنوان یکی ار تاثیرگذارترین رسانه‌های استان یاد کرد و افزود: یافته با علاقه کار می‌کند و شیرینی پاداش رسانه، تاثیرگذاری آن است.

لیلا سلیمانی، مدیر مسئول “شهاب آسمانی” ضمن تقدیر از عملکرد یافته در بحث اطلاع‌رسانی‌های مربوط به کرونا، خاطرنشان کرد: بر خلاف ستاد مبارزه با کرونا که تمام مصوبات آن روی کاغذ ماند، پایگاه یافته بدون هیچ بودجه و چشم داشتی به خوبی در فضای رسانه نقش‌آفرینی کرد.

وی بیان کرد: ستاد کرونا با تمام اعتباراتی که در اختیار داشت نتوانست اینگونه مؤثر واقع شود و رضایت مردم را جلب کند.

شعار یافته “معرفی چهره‌های فرهنگی و اجتماعی ”

مدیر پایگاه خبری یافته یکی از بزرگ‌ترین دستاورد این رسانه را معرفی چهره‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

عبدالرضا قاسمی در این مراسم با تشکر از اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان و پیشکسوتان و اهالی رسانه حاضر در جلسه اظهار داشت: یافته در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان اولین پایگاه خبری ثبت شده در استان و سومین پایگاه خبری کشور فعالیت خود را آغاز و طی این سال‌ها تلاش کرد تا منعکس‌کننده دغدغه مردم، بدون وابستگی جناحی، سیاسی و اداری باشد.

وی افزود: خوشحالم که طی این سال‌ها توانسته‌ایم اعتماد مردم را جلب و اعتباری در بین اهالی رسانه کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه از زحمات رضا جایدری که مدیریت این سایت را تا اسفند سال ۹۴ بر عهده داشتند، با طرح این موضوع که “چرا به‌جای سیاسیون یک شخص فرهنگی در سطر یک اخبار نباشد؟” افزود: آقای جایدری این موضوع را به عنوان شعار اصلی یافته هدف‌گذاری کرده بود و همه ما طی این سال‌ها قصدمان مطرح کردن نام بزرگان لرستان به‌جای سیاسیون بود.

مدیر مسوول یافته ادامه داد: هدف ما خدمت به مردم است و برای نیل به این هدف هرگز به هیچ دستگاهی وصل نشده و نخواهیم شد.

قاسمی ادامه داد: در این جلسه از بیان مطالبات و توقعات شخصی خودمان عبور می‌کنیم، اما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و پیشکسوتان رسانه می‌خواهیم که برای بالا بردن شخصیت رسانه‌ای استان گام‌های اساسی برداشته شود.

قاسمی در ادامه به درخواست خود از خانه مطبوعات پرداخت و گفت: شاید مهم‌ترین درخواست از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و خانه مطبوعات، عدم صدور مجوزهای گاه فله‌ای باشد تا جایی که در برخی موارد مشاهده‌شده افرادی غیرحرفه‌ای نشریات متعددی را به ثبت می‌رسانند و با موج سازی موازی، اقدام به تخریب یا تمجید بی‌مورد مدیران و کسانی می‌شوند که به خواسته آن‌ها تمکین می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵۰ رسانه اعم از کاغذی و مجازی در لرستان مجوز فعالت دارند، آیا نظارت مستمری بر این رسانه‌ها وجود دارد، آخرین بار که مقایسه و ارزیابی شده‌اند چه زمانی بوده است؟

مدیر مسئول پایگاه خبری یافته در پایان از قلم استاد “فرید قاسمی ، حامد احمدی ، بهرام سلاحورزی ، کرم رضا تاج مهر….. ” یاد کرد و بار دیگر از بانیان این مراسم تشکر کرد و گفت: بی‌شک وظیفه من‌بعد سنگین‌تر از پیش خواهد بود و لذا تلاش می‌کنیم بیش از گذشته بیانگر مطالبات مردم لرستان باشیم.

بنا بر این گزارش کسب عنوان اولین پایگاه خبری استان در سال‌های مختلف، کسب سه عنوان برتر بخش یادداشت در “دوره دوسالانه طنز مطبوعات و رسانه‌های غرب کشور”، رتبه‌ی دوم جشنواره ملی رسانه‌ای گِرِه-، مقام دوم و سوم جشنواره هنری «سردار دل‌ها» ، کسب سه عنوان در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور- دی- ۱۳۹۴، اثر برتر در جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی، حضور موفق و کسب عناوین برتر جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سال‌های مختلف از جمله موفقیت‌های پایگاه خبری یافته است.

انتهای پیام/